نظامدوست:ضرورت حل دغدغه‌های دینی جامعه

به گزارش مرکزی دیلی، سیدجعفر نظام‌دوست، سرپرست جهاد دانشگاهی استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، نقش خبرگزاری ایکنا را در راستای انتقال آموزه‌های قرآنی اساسی عنوان کرد و گفت: تبلیغ و فرهنگ‌سازی دینی و قرآنی در جامعه کنونی امری لازم و اجتناب‌ناپذیر است و خبرگزاری قرآنی به‌واسطه تخصص در حوزه قرآنی در تحقق این مهم و فرهنگ‌سازی در جامعه نقش و رسالت خطیری برعهده دارد.

وی فعالیت مجموعه ایکنا را در راستای عمل به وظایف و رسالت قابل تقدیر دانست و بیان کرد: مجموعه خبرگزاری ایکنا تاکنون با انجام مصاحبه‌های تخصصی در حوزه معارف قرآنی و تلاش برای حل دغدغه و معضلات فرهنگ و قرآنی جامعه گام‌های مؤثری برداشته و تا حدودی در انجام رسالت موفق بوده؛ لیکن تا دستیابی به نقطه مطلوب و تحقق کامل وظایف، راه طولانی در پیش است و باید بیش از این همت و تلاش کند.

پاسخگویی به مطالبات و دغدغه‌های مردم

سرپرست جهاد دانشگاهی استان، اظهار کرد: افزایش روزافزون مخاطبان خبرگزاری ایکنا در سطح ملی و بین‌المللی بیانگر عملکرد مطلوب این رسانه در جذب مخاطب و پاسخگویی به مطالبات آن‌هاست و این امر رسالت این خبرگزاری و مسئولیت آن را افزون‌تر خواهد کرد؛ لذا باید تلاش کند تا ضمن پاسخگویی به مطالبات در راستای دغدغه‌های اصلی مردم و جامعه گام‌های کارشناسی شده‌تری بردارد.

نظام‌دوست ادامه داد: رسالت رسانه تنها ارسال اخبار نیست؛ بلکه باید ضمن حرکت بر اساس صداقت و درستی، دغدغه و مشکلات روز جامعه را آسیب‌شناسی کرده و اخبار تحلیلی و کارشناسی شده را در بین مخاطبان منتقل کند.

سرپرست جهاد دانشگاهی استان مرکزی همچنین بر لزوم ایجاد و تقویت ارتباط با اساتید دانشگاهی تأکید کرد و گفت: بهره‌مندی از فکر و اندیشه اساتید دانشگاه، نخبگان و صاحبان اندیشه در حوزه دینی و قرآنی در سوژه‌یابی‌های این خبرگزاری، شناسایی مشکلات و ارائه راهکار برای رفع آنها و بسیاری دیگر از ناهنجاری‌هایی که بعضاً کمتر به آنها پرداخته شده، می‌تواند بسیار در جذب مخاطبان و انجام مطلوب رسالت تأثیرگذار باشد.

سوژه‌یابی تحلیلی و کارشناسی؛ وظیفه اصلی خبرنگار قرآنی

وی در ادامه با اشاره به اینکه امروزه بسیاری از حوزه‌های دینی جامعه مغفول مانده است، اظهار کرد: خبرنگار قرآنی باید ضمن آشنایی نسبی با مفاهیم و آموزه‌های قرآنی، درد جامعه را درک و این مهم را در اولویت‌کاری خود قرار داده و با سوژه‌یابی‌های تحلیلی و کارشناسی شده نسبت به معرفی و تبیین این حوزه‌ها تلاش کند.

نظام‌دوست ادامه داد: هجمه‌های فرهنگی دشمنان روز به روز در حال گسترش است و یک خبرنگار موفق باید از افق دید بسیار گسترده و فراتر از نیاز جامعه برخوردار باشد تا بتواند به موقع وارد صحنه شده و با شناسایی توطئه دشمنان به مخاطبان آگاهی و بصیرت ببخشد.

سرپرست جهاد دانشگاهی استان در پایان، تشکیل اتاق فکر خبری را نیاز جدی عرصه رسانه استان دانست و افزود: تشکیل اتاق فکر و شورای خبرگزاری متشکل از اساتید و صاحبان اندیشه در سوژه‌یابی‌های خبری، برگزاری نشست‌ها و میزگردهای تخصصی و … می‌تواند زمینه ارتقاء جایگاه خبرگزاری و حل مشکلات و دغدغه‌های جامعه در حوزه دینی، فرهنگی و قرآنی را فراهم کند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.