صدور حکم محکومیت یک کارچاق کن در استان مرکزی

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: یک کارچاق کن که با دادن وعده‌های واهی به افراد و طرفین پرونده‌ها وجوهی از آنان دریافت کرده بود به زندان معرفی شد و پس از سیر مراحل قانونی در دادسرا و دادگاه، حکم به محکومیت وی صادر شد.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی دادگستری اتسان مرکزی، حجت‌الاسلام« سید عبدالمهدی موسوی» با اشاره به تلاش‌ها و اقدامات دادگستری کل استان مرکزی در راه مبارزه با فساد در دستگاه قضا، افزود: با رصد و پیگیری‌هایی که توسط حفاظت اطلاعات دادگستری استان مرکزی انجام شد، این فرد با ادعای ارتباط با برخی از پرسنل دادگستری از این موقعیت سوء استفاده و از طرفین پرونده‌ها در مقابل اخذ مبالغی قول پیگیری پرونده آنان را در شعب مختلف داده بود.

وی در ارتباط با نحوه فعالیت‌های غیرقانونی و مجرمانه کارچاق‌کن‌ها بیان داشت: این افراد خود را وکیل باسابقه دادگستری، مدیر موسسه حقوقی معروف و معتبری که چند وکیل در استخدام آن هستند و صاحب نفوذ در بین قضات و کارکنان دادگستری معرفی می‌کنند و با ظاهری بسیار آراسته و موجه با قربانیان خود برخورد کرده و با چرب زبانی، اعتماد آنان را جلب می‌کنند.

رییس کل دادگستری استان مرکزی گفت: تصور بر این است که قربانیان این گروه از مجرمان، افراد کم سواد، یا ساده و غیرآگاه به مسائل و امور حقوقی هستند؛ اما در واقع چنین نیست چه بسیار افراد تحصیل کرده و صاحبان مشاغل و افراد مطرح جامعه نیز به دام این قربانیان گرفتار می‌شوند.

حجت‌الاسلام موسوی افزود: باتوجه به دیدگاه آسیب شناسی این جرم، عواملی از جمله عدم آگاهی افراد از مسائل حقوقی و قوانین کشور، پرمشغله بودن افراد و نداشتن وقت برای رسیدگی به پرونده‌های قضایی خود در فعالیت این افراد تأثیر زیادی دارد.

وی تأکید کرد: مردم باید اطلاعات و دانش حقوقی خود را با مطالعه متون حقوقی و قانون افزایش داده و در امور حقوقی و قضایی خود، از طرق قانونی اقدام کنند.

وی از مراجعان به مجتمع‌های قضایی استان خواست فریب مدعیان نفوذ در دستگاه قضایی را نخورده و پرونده خود را از مسیر قانونی دنبال کنند، بیان کرد: هم استانی‌ها می‌توانند از طریق سامانه تلفنی ۱۵۸۰، در شناسایی سوء جریان‌های مالی و فساد اداری و مدعیان نفوذ در دستگاه قضایی و سازمان‌های تابعه قوه قضاییه در استان، با حفاظت و اطلاعات دادگستری استان مرکزی، همکاری کنند.

۲۱۲شعبه دادسرا، دادگاه و دادگاه های عمومی، ۱۳۷ شعبه حل اختلاف و ۱۷۰ موسسه داوری به جمعیت یک میلیون ۴۱۴ هزار نفری استان مرکزی خدمات قضایی ارایه می‌کنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.