با آزادی عمل در تئاتر، هنر خلاق معنی پیدا می‌کند

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، حجت الله سبزی با اشاره به نقش تولید آثار هنری در کنار نمایش مستمر آنها در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این تولید است که در کنار نمایش مستمر آثار در سالن‌های پرمخاطب به جشنواره‌ها معنا می‌بخشد به طوری که هنرمندان می‌توانند دستاوردهای سالانه خود را در یک جشنواره به نمایش بگذارند و برای آن جشن بگیرند.

وی افزود: در صورت فراهم نشدن زمینه تولید آثار و نمایش مستمر آن باید به برگزاری یک سری جشنواره‌ها بسنده کرد که در این صورت تئاتر به طور مستمر ادامه پیدا نمی کند.

داور چهارمین جشنواره استانی نمایش‌های کوتاه صحنه در مرکزی با اشاره به کافی نبودن ارائه آثار هنری در جشنواره ها گفت: تنها بسنده کردن به جشنواره ها کافی نیست و به منظور تولید آثار شایسته در تئاتر باید اعتبار و بودجه خاص تعریف شود که در کنار آموزش و پژوهش، تولید نیز اتفاق می افتد.

سبزی تصریح کرد: هنرمند زمانی می‌تواند طرحی نو خلق کند و جامعه را به تحول برساند که از نظر معیشتی و امنیت شغلی دغدغه نداشته باشد تا به صورت حرفه‌ای در عرصه تئاتر حاضر شود.

وی افزود: در حرکت به سمت تئاتر حرفه‌ای، تئاترهای تجربی و آزمایشگاهی نیز شکل می‌گیرد و آنگاه تئاتر حرفه‌ای نیز برای بقاء و ماندگاری از دستاوردهای تئاتر تجربی بهره می‌گیرد.

داور چهارمین جشنواره استانی نمایش‌های کوتاه صحنه در مرکزی با اشاره به اینکه تئاتر برای زنده ماندن نیازمند اقتصاد و آزادی عمل است گفت: زیرساخت همه امور در کشور فرهنگ است و هنر و فرهنگ مترادف یکدیگر هستند.

سبزی تصریح کرد: جشنواره از یک بعد می‌تواند مفید باشد زیرا که هنرمندان را دور هم جمع می کند تا جدا از رویاها و ایده‌آل‌ها، با ایده‌ها و فکرهای یکدیگر آشنا شوند.

وی افزود: اجرای نمایش باید به طور مستمر ادامه داشته باشد و مدام در تعامل با تماشاگر باشد که با تحقق این امر در کنار اجراهای متعدد، سالن‌های تئاتر آکنده از مخاطب می‌شود و داد و ستدهای فکری بین بازیگران و تماشاگران اتفاق می‌افتد.

داور چهارمین جشنواره استانی نمایش‌های کوتاه صحنه در مرکزی با اشاره به مزیت های برگزاری جشنواره های تئاتر گفت: تبادل اندیشه‌ها و ایده‌های هنری از مزیت‌های جشنواره‌های هنری است.

سبزی تصریح کرد: هنرمندان در جشنواره‌ها گرد هم جمع شده و با نظاره آثار یکدیگر، تبادل اندیشه می‌کنند و استعدادهای تازه در فرایند جشنواره‌ها کشف می‌شود.

وی افزود: امیدوارم شاهد استقلال تئاتر و هنرمند باشیم و بیش از پیش در جهت اعتلاء این هنر ارزشمند تلاش کنیم.

داور چهارمین جشنواره استانی نمایش‌های کوتاه صحنه با اشاره به آثار شرکت‌کننده در این دوره از جشنواره گفت: آثار شرکت‌کننده در این جشنواره آثار قابل قبولی است و دست‌اندرکاران این جشنواره از برگزارکنندگان تا شرکت‌کنندگان صادقانه و صمیمی گرد هم آمده و داشته‌های خود را عرضه کردند.

سبزی تصریح کرد: اگر برای تئاتر، اقتصاد تعریف شود و هنرمندان امنیت شغلی داشته باشند و آتیه‌ای امیدوار کننده برای هنرمندان رقم بخورد، دستاوردهای خوبی به دنبال دارد و هنرمندان این رشته می‌توانند در راستای تعالی اندیشه در جامعه مؤثر واقع شوند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.