جلسه کارگروه امور اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان مرکزی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: ظرفیت‌ها و مفاخر استان و شهر اراک با انجام کار فاخر به مردم کشور و دنیا معرفی شود.

بهنام نظری روز دوشنبه در کارگروه امور اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان مرکزی، افزود: این استان از نظر تقسیمات کشوری از جمله استان‌های جدید کشور بوده و این استان با دارا بودن یک چهارم مفاخر کشور، از عقبه تاریخی ارزشمندی برخوردار بوده و باید به مردم کشور و جهان معرفی شود.

وی ادامه داد: استان مرکزی در حوزه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی از مفاخر بسیاری برخوردار بوده و باید این مفاخر با برگزاری هفته‌های فرهنگی در سطح کشور معرفی شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی اظهار کرد: معرفی مفاخر و ظرفیت‌های شهر اراک تنها نباید به هفته فرهنگی این شهر محدود شود بلکه باید در طول سال این مهم در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

نظری گفت: با توجه به اینکه سال گذشته برخی دستگاه‌ها همکاری لازم را برای برگزاری هفته فرهنگی اراک نداشتند نیاز است هدایت اصلی این آیین در سال جاری توسط استانداری انجام شود.

وی یادآور شد: انجام اقدامات با روحیه جهادی از جمله عوامل موفقیت‌های جمهوری اسلامی در مدت چهار دهه گذشته بوده و امید است با این روحیه و ظرفیت سازی در برابر جنگ ترکیبی دشمنان ایستادگی و همانند گذشته توطئه‌های آنان نقش برآب شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی با یادآوری سالروز اغتشاشات در کشور افزود: مردم ایران اسلامی در سال جاری با یک نه بزرگ تبلیغات و توطئه‌های دشمنان اسلام و قرآن را نقش برآب کردند.

نظری اظهار کرد: امنیت امروز کشور با بی توجهی مردم به تبلیغات و توطئه‌های دشمنان در سال جاری حاصل شده و حضور مردم در صحنه‌های مختلف عامل پیروزی، امنیت و توسعه جمهوری اسلامی بوده‌ است.

وی ادامه داد: حضور مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب موجب شده که جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف صنعت موشکی و هسته‌ای به دستاوردهای بزرگی دست یابد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اراک نیز در این نشست گفت: روز صدارت امیر کبیر به نام روز اراک نام گذاری شده و در شورای ششم نیز این مهم دنبال شده‌ است.

پیمان عین القضاتی افزود: نیاز است تمامی دستگاه‌های استان مرکزی در هفته فرهنگی اراک ایفای نقش داشته باشند.

وی ادامه داد: برنامه‌های هفته فرهنگی اراک توسط شهرداری تهیه شده‌ و نیاز است دستگاه‌ها و نهادها در این حوزه نقش آفرینی کنند، زیرا هفته فرهنگی اراک متعلق به همه مردم اراک و مسئولان این شهرستان‌ است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اراک خاطر نشان کرد: مردمی سازی برگزاری روز اراک در سال های گذشته در دستور کار شورای اسلامی این شهر قرار داشته است.

عین القضاتی اظهار کرد: برگزاری نخستین جام بین‌المللی مسابقات زورخانه‌ای تحت عنوان امیر کبیر با حضور روسیه، عراق افغانستان، تاجیکستان و جمهوری اسلامی همزمان با روز اراک برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: تمامی شهرهای کشور یک روز را تحت عنوان روز آن شهر در پایتخت برگزار می کنند و برگزاری یک روز به نام شهر اراک در پایتخت در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی نیز گفت: نیاز است تاثیر هنر در برنامه‌های فرهنگی اراک مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

سرهنگ پاسدار غلامرضا کریمی افزود: استان مرکزی و شهر اراک مفاخر بسیاری دارند که به غیر از ساخت ۲ سریال تلویزیونی اقدامی در جهت معرفی این مفاخر انجام نشده است.

وی ادامه داد: ساخت سریالی در حوزه ایثار و شهادت با محوریت استان مرکزی ۱۰ سال است که در دستور کار قرار دارد که تا کنون این سریال ساخته نشده‌ است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی خاطر نشان کرد: ساخت سریال شهید وطن پور نخستین شهید خلبان هلیکوپتری از پنج ساله گذشته توسط شورای اسلامی شهر اراک دنبال می‌شود و تاکنون ساخته نشده‌است.

سرهنگ کریمی اظهار کرد: نیاز است با کارهای ماندگار استان و شهر اراک به کشور معرفی شود.

مدیرکل کتابخانه‌های استان مرکزی نیز در این نشست گفت: کتابخانه عمومی اراک بزرگترین کتابخانه جهان اسلام، غرب آسیا و کشور است.

علی گودرزی افزود: کتابخانه مرکزی اراک می تواند به بزرگترین نهاد هویتی اراک تبدیل شوند.

وی ادامه داد: بودجه‌های اختصاص یافته به این کتابخانه کفاف ساخت این محموعه را نمی‌دهد و نیاز است تکمیل این مجموعه مورد توجه ویژه مسئولان قرار گیرد.

مدیرکل کتابخانه‌های استان مرکزی اظهار کرد: کتابخانه مرکزی اراک با ۱۸ هزار و ۵۰۰ متر زیربنا سال آینده بهره‌برداری می‌شود و ظرف مدت ۶ ماه توسط نهاد کتابخانه‌ها تجهیز شود.

گودرزی افزود: کتابخانه دیگر تنها وظیفه ارایه کتاب را برعهده ندارد و ۷۰ مسئولیت فرهنگی برای آن تعریف شده است.

وی یادآور شد: بهره برداری از کتابخانه مرکزی اراک نیازمند کتاب بوده که انتظار می‌رود همه دستگاه‌ها در این امر مهم مشارکت کنند.

گودرزی گفت: به تازگی چهار هزار جلد کتاب توسط یک خیر اراکی در تهران به کتابخانه‌های اراک اهدا شده‌ است.

استان مرکزی با یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت ۱۲ شهرستان دارد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.