خاکسپاری پیکر مرحوم «رضا یونس‌فرد» پیشکسوت تئاتر استان مرکزی

پیکر »رضا یونس‌فرد» هنرمند پیشکسوت عرصه هنرهای نمایشی استان مرکزی و دختر ۱۰ ساله‌اش امروز(دوشنبه) با حضور جمعی از مسئولان و جامعه بزرگ فرهنگ و هنر این استان تشییع و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا اراک به خاک سپرده شد.

مراسم تشییع این هنرمند فقید با حضور جمعی از هنرمندان و علاقه‌مندان به نمایش از مقابل فرهنگسرای آیینه اراک آغاز شد.

پیکر این هنرمند فقید روی دستان هنرمندان، دوستان و همکاران وی وارد فرهنگسرای آیینه اراک و سپس به بهشت‌ زهرای این شهر منتقل شد.

یکی از فعالان عرصه نمایش استان مرکزی در این آیین در گفت و گو با ایرنا، گفت: مرحوم یونس‌فرد یکی از هنرمندان خوش‌نام استان بود که در زندگی خود تلاش کرد تا هیچ فردی را از خود آزرده خاطر نکرد و نمی توان کسی را یافت که از وی دلگیر باشد.

ناصر کریمی‌نیک افزود: آن‌چیزی که فراق رضا یونس‌فرد را برای اهالی هنر استان مرکزی سخت کرده، شرافت، خوش اخلاقی و بزرگ منشی وی است که از او یک انسان واقعی ساخته بود.

رضا یونس‌فرد به همراه دختر ۱۰ ساله‌اش روز شنبه همین هفته در شمال کشور به دلیل غرق شدگی، جان به جان آفرین تسلیم کردند.

یونس فرد دارای مدرک کارشناسی بازیگری از دانشگاه آزاد اراک بود و کارشناسی ارشد وی نیز در رشته کارگردانی نمایش از دانشگاه هنر و معماری تهران بود.

او از سال ۱۳۷۸ به طور جدی فعالیت خود در عرصه نمایش را آغاز کرد و بیش از ۲ دهه در عرصه نمایش به عنوان بازیگر، کارگردان، بازبین، داور، کارشناس نمایش و دبیر جشنواره فعال بود و ریاست انجمن هنرهای نمایشی استان مرکزی را به عهده داشت.

ریاست انجمن نمایش شهرستان اراک در سال ۱۴۰۱ و پیش از آن رئیس انجمن نمایش استان و دبیر جشنواره تئاتر استان در سال ۱۴۰۱ بخشی از اقدامات این هنرمند فقید است و در زمینه ارتقای هنر تئاتر و نمایش در استان تلاش‌های بسیاری کرد، به شکلی که ساخت ساختمان بلک باکس و شکل‌گیری بسیاری از امور تئاتر با همت وی انجام شد.

نمایش “اولد سیتی” آخرین اثری بود که وی به عنوان نویسنده و کارگردان در تیر ۱۴۰۲ به روی صحنه تئاتر فرهنگسرای آیینه اراک برد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.