عدم اجبار برای تهیه لباس فرم مدرسه از تولیدی خاص

رئیس اداره امور انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: اجباری برای تهیه لباس فرم دانش آموزان از تولیدی خاص در این استان وجود ندارد.

«مهدی براتی زاده» افزود: بر اساس ماده ۸۵ اجرایی مدارس ابلاغی سال ۱۴۰۰ رنگ و مدل لباس فرم دانش آموزان توسط شورای مدارس تعیین می‌شود و اولیای دانش آموزان استان مرکزی می‌توانند مدل فرم تعیین شده توسط شورای مدرسه لباس را از واحد تولیدی معرفی شده توسط انجمن اولیا مربیان مدرسه یا هر محل دیگر مورد نظر خود تهیه کنند.

وی ادامه داد: تغییر رنگ و فرم لباس دانش آموزان هر سه سال یکبار و در ابتدای ورود دانش آموزان به پایه اول ابتدایی، پایه چهارم، متوسطه اول و متوسطه دوم انجام می‌شود و این لباس تا مدت سه سال برای دانش آموزان قابل استفاده‌ است.

رئیس اداره امور انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی خاطرنشان کرد: تولیدی‌های دوخت لباس فرم مدارس توسط اتحادیه‌های مجاز به اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان معرفی شده و اداره صمت نیز این تولیدی‌ها را به آموزش و پرورش استان معرفی می‌کند و آموزش و پرورش در این زمینه تنها وظیفه اطلاع رسانی به اولیای دانش آموزان را برعهده دارد.

براتی زاده افزود: اولیای دانش آموزان در صورتی که هرگونه گران فروشی مشاهده کردند و یا از کیفیت لباس‌های فرم گلایه داشتند، می‌توانند مراتب را به اداره صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی استان و اتحادیه صنف خیاطان استان اطلاع رسانی کنند تا برخورد مناسب با این تولیدی‌ها انجام شود.

وی اضافه کرد: همچنین در صورتی که کوتاهی از طرف مدیر مدارس استان در زمینه اطلاع رسانی و یا اجبار اولیا برای خرید لباس فرم دانش آموزان از تولیدی خاصی را مشاهده کردند به اداره کل آموزش و پرورش استان اطلاع رسانی کنند.

رئیس اداره امور انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی یادآور شد: قیمت مصوب لباس فرم دانش آموزان توسط اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان برای دانش آموزان پایه اول تا سوم ابتدایی حدود سه میلیون و ۸۰۰ هزار ریال اعلام شده که استفاده این لباس‌ها برای مدت سه سال توسط دانش آموزان برای خانواده‌ها از نظر اقتصادی به صرفه‌ است.

براتی زاده از اولیای دانش آموزان استان مرکزی خواست تخلفات احتمالی گرانفروشی، کم فروشی و تقلب، تولیدکنندگان و فروشندگان لباس فرم مدارس را از طریق تلفن ۱۲۴ اداره کل صمت، سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی و تلفن ۳۸۲۰ اتاق اصناف مرکز استان مرکزی اطلاع رسانی کنند.

۲۷ هزار دانش آموز مهرماه امسال به پایه اول ابتدایی استان مرکزی وارد می‌شوند.

۲۲۷ هزار دانش آموز در۲ هزار و ۲۶۹ مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.