بازدیدمدیرکل میراث فرهنگی استان ازنگارخانه وآثارخوشنویسی استاد اسماعیل دارابی منش

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، سید محمد حسینی ظهر امروز در بازدید از نگارخانه و آثار خوشنویسی استاد برجسته خط ایران استاد اسماعیل دارابی منش، با اشاره به اهمیت کارهنری هنرمندان اظهار کرد: تفکر در دیدن آثار هنرمندان یکی از اثرات مثبت هر نمایشگاهی است که انسان متفکر را به دنیای هنر خالق هستی می برد و هر روز زیبایی تازه ای را طلب می کند که شاید خود خالق آن باشد.

وی افزود: نمایشگاه  زیبای خوشنویسی استاد دارابی منش در نگارخانه انجمن خوشنویسان اراک از آن دسته نمایشگاه هایی بود که در اراک بی نظیر و خلق ترکیب بندی های چشم نواز و گردش سحرآمیز قلم چوبی چنان دلچسب و زیبا بود که هر بیننده ای را مجذوب خودش می کند.

حسینی تصریح کرد: انتخاب درست و بجای شعر ها و معانی آن ها بر زیبایی کار دوچندان اضافه کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی با اشاره به ضرورت جایگاه کار هنر و هنرمند گفت: ما باید در عرصه هنر تولید فکر کنیم و نقش هنرمندان در این عرصه مهم است و باید دانست هنر مقوله‌ای با اهمیت است و باید مردم را با هنر آشتی دهیم.

حسینی نیاز سنجی های را لازمه عرصه هنر دانست و تصریح کرد: باید به گونه ای عمل کند که  خروجی کارها به سمت تقویت فرهنگ اصیل اسلامی باشد.

اهدای مجموعه خطاطی “گل” به احمدی نژاد

اسماعیل دارابی منش، هنرمند خطاطی اراک با اشاره به برگزاری نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه ۵۰ اثر خوشنویسی خود را نمایش گذاشته­ ام.

وی افزود: فعالیت هنری خود در زمینه خوشنویسی را از سال ۱۳۶۰آغاز کرده و درسال۱۳۷۸ موفق به اخذ گواهی نامه فوق ممتاز در این رشته  شده ­ام.

دارابی منش ادامه دتصریح کرداد: ”رسم الخط  ادیب الممالک» به عنوان نخستین کتاب من در سال ۷۲ و دیوان بابا طاهرعریان در سال ۷۷ دومین کتاب چاپ شده بوده است.

وی اظهار داشت: مجموعه «گل» که اولین کتاب قابل شستشو و ضد آب منتشر شده را در سال ۸۴ به چاپ رساندم و در اولین دیداری که با احمدی نژاد، رئیس جمهور وقت کشور داشتم به وی تقدیم کرده ­ام که هم اکنون درموزه ریاست جمهوری خیابان پاستور قرار دارد.

ممکن است بپسندید...

۱ دیدگاه

  1. کامپیوتری گفت:

    درود بیکران بر این هنرمند هم استانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.