مشکلات اجرای طرح ۸۱۰۰ واحدی مسکن ملی اراک برطرف شد

استاندار مرکزی گفت: مشکلات اجرای طرح هشت هزار و ۱۰۰ واحدی نهضت ملی مسکن اراک با پیگیری‌های نهادهای متولی برطرف شده است.

«فرزاد مخلص الائمه» روز سه شنبه در نشست شورای مسکن استان مرکزی، افزود: با توجه به تغییراتی که در طرح هشت هزار و ۱۰۰ واحدی نهضت ملی مسکن شهرستان اراک انجام شده اکنون مسیر اجرای این طرح روشن شده و مشکلی برای اجرای این طرح وجود ندارد.

وی ادامه داد: جبران عقب افتادگی‌های طرح نهضت مکلی مسکن اراک باید در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی قرار گرفته و فرمانداری اراک نیز نظارت کافی بر پیمانکاران این طرح را داشته‌ باشد.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های خدمات رسان با رعایت اولویت‌بندی طرح‌های مسکن، زمینه بهره برداری از طرح‌های آماده افتتاح را فراهم کنند تا این طرح‌ها با مشکل مواجه نشوند.

مخلص الائمه با یادآوری اتمام عملیات اجرایی طرح ۱۴۴ واحدی شهید سلیمانی گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی زمینه بهره‌برداری از این طرح را همزمان با هفته دفاع مقدس در استان فراهم کند.

وی ادامه داد: نهضت ملی مسکن در سطح ملی از عملکرد بانک‌ها راضی نبوده و این مهم در شورای عالی مسکن نیز مطرح شده و ریاست جمهور دستوراتی را نیز در این حوزه صادر کرده‌اند.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: عقب افتادگی‌هایی نیز توسط بانک‌ها در طرح نهضت ملی مسکن استان مرکزی وجود دارد که باید این عقب افتادگی‌ها با کار جهادی مسئولان بانک‌های استان برطرف شود.

مخلص الائمه گفت: بانک‌های برخی استان‌های کشور حرکت‌هایی در زمینه جذب منابع مالی برای طرح نهضت ملی مسکن انجام داده و موفقیت‌هایی به دست آورده‌اند.

وی ادامه داد: بانک‌های استان مرکزی نباید منتظر ابلاغیه‌ها باشند، بلکه باید با حضور در مرکز ابلاغیه‌ها را دریافت کرده و همپای بانک صادرات و بانک مسکن در استان حرکت کرده و عقب افتادگی‌ها را جبران کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: بانک‌ها به صورت ملی به جز بانک مسکن با وجود تاکیدات رئیس جمهوری عملکرد مناسبی در حوزه نهضت مسکن ملی نداشته‌اند.

«علی اکبر اسدی» افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده مقرر شده بهره برداری تعدادی از واحدهای طرح‌های نهضت ملی مسکن همزمان با مهرماه آغاز شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی افزود: تاکنون از ظرفیت روستاها برای ارایه زمین ۹۹ ساله استفاده نشده و برخی روستاها در حریم شهرها وجود دارد که می توان از ظرفیت آنها استفاده‌کرد.

اسدی خاطر نشان کرد: مقرر شده برای تعدادی از روستاها بنیاد مسکن با محوریت روستاهای نزدیک شهرها که اراضی منابع طبیعی در آنها وجود داشته و مشکل آب، برق و گاز در آنها وجود ندارد شناسایی شده و فرآیند الحاق زمین این روستاها به شهرها انجام شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی نیز گفت: ۲ هزار و ۳۹۲ واحد از مجموع هشت هزار و ۱۱۲ واحدی نهضت ملی مسکن اراک به شرکت کیسون واگذار شده و اکنون عملیات اجرایی این طرح‌ها به صورت سه شیفت در حال انجام است.

«حمید انعامی» افزود: ۶ هزار واحد این طرح نیز به ۲ قسمت تقسیم شده و عملیات اجرایی ۲ هزار و ۳۹۲ واحد اکنون توسط ۲ پیمانکار با عقد قرارداد آغاز شده‌ است.

وی ادامه داد: فراخوان برای عقدقرارداد ۲ قسمت ۸۰۰ واحدی نیز انجام شده و امید است با عقدقرارداد با پیمانکار عملیات اجرایی این طرح‌ها نیز آغاز شود.

مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید امیرکبیر و مهاجران نیز در این نشست گفت: ۲۰۰ هکتار زمین با پیشرفت فیزیکی اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر حدید امیرکبیر اختصاص یافته و در آینده نزدیک با ۲ پیمانکار صنعتی ساز قرارداد ساخت یک هزار و ۴۰۰ واحد منعقد می‌شود.

«سعید میرزائی» افزود: مناقصه ساخت ۹۷۲ واحد با پیمانکاران برگزار شده و قرارداد ساخت یک هزار واحد منعقد شده‌ است.

۱۴۱ هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن در استان مرکزی ثبت نام کردند که از این تعداد ۴۰ هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط شناسایی شدند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.