آغاز بهره برداری از ۲۴ طرح آبخیزداری در استان مرکزی

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: ۲۴ طرح آبخیزداری در فصل زراعی ۱۴۰۲ در این استان به بهره‌برداری رسید.

«رضا عظیمی» افزود: عملیات اجرایی این طرح‌ها سال گذشته در استان مرکزی آغاز و ۴۸۰ میلیارد ریال منابع مالی برای بهره‌برداری از این طرح‌ها هزینه شده‌ است.

وی ادامه داد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها ۲ و چهار دهم میلیون متر مکعب به حجم کنترل، مدیریت و ذخیره سازی روان‌آب‌های سطحی استان مرکزی افزوده شده و حجم کنترل روان‌آب‌های استان در هر دوره آبگیری به ۸۹ و نیم میلیون متر مکعب رسیده‌ است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: اجرای طرح عملیات پخش سیلاب، گابیون بندی، عملیات خاکی و سطوح آبگیر از جمله طرح‌های آبخیزداری در سطح ۲۴ حوزه آبخیز استان بوده‌ است.

عظیمی اظهار کرد: این طرح‌ها برای کنترل سیلاب و روان‌آب‌های سطحی بیشتر شهرستان‌های استان مرکزی از جمله محلات، ساوه، زرندیه، شازند، اراک، تفرش و کمیجان اجرا شده‌ است.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.