صدور مجوز ۲۸ میلیون یورو سرمایه گذاری مستقیم خارجی در استان مرکزی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی گفت: مجوز سرمایه گذاری مستقیم خارجی ۲۸ میلیون یورویی برای یک شرکت معتبر و مشهور بین المللی فعال در تولید و عرضه پروتزها و تجهیزات پزشکی، توسط هیات سرمایه گذاری خارجی ایران در شهرستان ساوه صادر شد.

«سعید ملااسماعیلی» افزود: مجوز این شرکت پایان مرداد ماه امسال در هیات سرمایه گذاری خارجی کشور مطرح و همزمان با هفته دولت به استان مرکزی ابلاغ شد.

وی ادامه داد: اجرای کامل این طرح، ضمن خودکفایی در تولید داخلی برخی اقلام دندانپزشکی از خروج ارز برای واردات این اقلام از کشور جلوگیری می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی یادآور شد: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم (از مردادماه ۱۴۰۰ تا هفته دولت سال‌جاری) ۱۲۸ میلیون دلار مجوز سرمایه گذاری خارجی جدید برای این استان صادر شده و جریان سرمایه گذاری خارجی در کشور و استان به همت دستگاه‌های اجرایی مربوطه و جهادگر در عرصه تولید پیوسته ادامه داشته‌ است.

ملااسماعیلی خاطرنشان کرد: در کنار سرمایه گذاری‌های خارجی جدید، بسیاری از سرمایه گذاران خارجی فعال در برخی شهرستان‌های استان همزمان با سرمایه گذاران داخلی به تولید اشتغال داشته و در حال افزایش سرمایه خود هستند.

وی اظهار کرد: دولت برای سرمایه گذاران خارجی و شرکای داخلی آنان چنانچه در مسیر توسعه و پیشرفت کشور گام بردارند تسهیلات و مشوق‌های مختلفی از جمله بخشودگی مالیاتی، امکان واردات خودرو، اقامت طولانی مدت در کشور، اجازه اشتغال، ضمانت سرمایه در نظر گرفته‌ است.

استان مرکزی با مساحتی معادل ۲۹ هزار و ۱۲۷ کیلومترمربع، هشت و یک دهم درصد از مساحت کل کشور را در برگرفته و از شمال به تهران و قزوین، از غرب به همدان، از جنوب به اصفهان و لرستان و از شرق به قم و اصفهان محدود است.

این استان با موقعیت‌های ممتاز جغرافیایی، نیروی انسانی متخصص، قرار گرفتن در مسیر ارتباطی شمال به جنوب و غرب به شرق، عبور خطوط انرژی (نفت، گاز و برق)، استقرار مراکز صنعتی و دانشگاهی، مفاخر برجسته مذهبی و علمی، اراضی مستعد کشاورزی و مراتع، ذخایر معدنی، نزدیکی به قطب‌ های صنعتی و بازار مصرف از توانمندی‌های اقتصادی مناسبب برای سرمایه‌گذاری برخوردار است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.