افزایش ۴۱ درصدی صادرات آبزیان زینتی از استان مرکزی

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: صادرات آبزیان زینتی از این استان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۱ درصد افزایش یافت.

دکتر« محمد فتاحی» افزود: ۱۷۲ هزار و ۲۰۹ قطعه انواع آبزیان زینتی امسال در قالب ۱۲ محموله از استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد.

وی ادامه داد: ۹۱ تن آلایش مرغی امسال در قالب سه محموله و ۵۲ تن پودر گوشت نیز در قالب ۲ محموله با نظارت اداره‌کل دامپزشکی استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۸۸ هزار قطعه پولت تخم‌گذار در این مدت در قالب یک محموله با نظارت اداره‌کل دامپزشکی این استان به خارج از کشور صادر شد که صادرات این محصولات نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۰۰ درصد افزایش یافته‌است.

فتاحی اظهار کرد: ۷۵۲ تن تخم مرغ خوراکی نیز امسال در قالب ۳۰ محموله به خارج از کشور صادر شد که صادرات این بخش هم با افزایش ۱۴۰ درصدی همراه است.

وی افزود: یک‌هزار و ۳۴۱ تن خوراک و مکمل آبزیان نیز امسال در قالب ۲۷ محموله با نظارت اداره‌کل دامپزشکی استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی اضافه کرد: ۱۵ تن و ۶۰۰ کیلوگرم عسل نیز در این مدت در قالب یک محموله به خارج از کشور صادر شد که صادرات این محصولات نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۸۶۸ درصد افزایش یافت.

فتاحی اظهار کرد: ۶۶ تن محصولات لبنی نیز امسال با نظارت اداره‌کل دامپزشکی استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد که صادرات این محصولات نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش دارد.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و یک‌هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۹۶۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.