نظارت بر فعالیت رانندگان سرویس مدارس اولویت پلیس راهور استان مرکزی است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: نظارت جدی و مستمر بر فعالیت رانندگان سرویس مدارس در اولویت کاری این پلیس قرار دارد.

سرهنگ « سیدعلی حسینی» روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در اراک، افزود: حفظ جان دانش‌آموزان خط قرمز پلیس راهور استان مرکزی است و رانندگان سرویس‌های مدارس به هیچ عنوان نباید بیش از ظرفیت تعیین شده در کارت وسیله‌نقلیه، دانش‌آموز سوار کنند و این موضوع با جدیت رصد می‌شود.

وی بیان کرد: دوربین‌های تردد شمار و سایر دوربین‌های نظارتی علاوه بر میزان تردد در کنترل معاینه فنی خودروها فعال هستند و از ابتدای آبان‌ماه امسال، تمام خودروهایی که در اراک تردد دارند و معاینه فنی نداشته باشند به صورت مکانیزه اعمال قانون می‌شوند.

سرهنگ حسینی عنوان کرد: اجرای طرح گواهینامه آسان موتورسیکلت در دستور کار است و مقرر است در مهرماه اجرایی شود و زیرساخت‌های آن در حال انجام است.

وی گفت: اجرای این طرح مشمول افرادی می‌شود که موتورسیکلت به نام آنها و یا به نام والدین باشد و شرایط سنی نیز ۱۸ سال کامل است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: فرآیند تحویل خودروها و موتورسیکلت‌هایی که در پارکینگ‌ها هستند تسهیل شده و مالکان باید هرچه سریعتر نسبت به ترخیص وسیله نقلیه خود اقدام کنند.

سرهنگ حسینی عنوان کرد: مالکینی که اقدام به ترخیص وسیله خود نکنند، از طریق مراجع ذیربط اقدامات لازم بر روی وسیله نقلیه آنها صورت می‌گیرد.

کشته‌شدگان حوادث رانندگی درون شهری استان مرکزی ۲۷ درصد کاهش یافت

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: کشته‌شدگان حوادث رانندگی درون شهری این استان در ۶ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه قبل، ۲۷ درصد معادل ۳۰ نفر کاهش یافته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی افزود: تعداد مجروحان این حوادث در این مدت سه درصد افزایش یافت.

سرهنگ حسینی عنوان کرد: بیش از ۵۰ درصد از فوت شدگان و مجروحان حوادث رانندگی درون شهری این استان در ۶ ماه نخست امسال مربوط به راکبان و ترک‌نشینان موتورسیکلت است که انتظار است این قشر به رعایت قوانین و استفاده از موارد ایمنی از جمله کلاه اقدام جدی کنند.

وی اظهار کرد: شمار زیادی از کشته و مجروحان حوادث رانندگی نیز مربوط به عابرین پیاده است و این قشر باید مراقبت‌های لازم را در تردد داشته باشند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: تلاش است معابر شهری بویژه در شهر اراک توسط شهرداری‌ آرام‌سازی شود.

سرهنگ حسینی به دوچرخه‌سوارها نیز هشدار داد: دوچرخه یک وسیله نقلیه است و باید راکبان آن قوانین را رعایت کنند و به هیچ عنوان مستثنا از قوانین نیستند.

وی تصریح کرد: دوچرخه‌هایی که شب رنگ ندارند، در شب دیده نمی‌شوند و این مهم در افزایش تصادفات نقش موثری دارد.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.