آقای نماینده ؛ کدام دیدگاهتان را باید پذیرفت

آصفری دبیر کمسیون امنیت ملی : دولت اراده‌ای برای حل مشکل معیشتی مردم ندارد (به نقل از ایلنا )/ آصفری دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی: خدمات دولت روحیه امیدواری را در مردم زنده کرده است (به نقل از ایرنا )

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از مرکزی نیوز؛ چندی پیش نماینده مردم شریف اراک ، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در مورخه ۲۳ اسفند ۹۱ ضمن گلایه از دولت گفته بود که دولت اراده ای برای حل مشکل معیشتی مردم ندارد .

asafari-1

 

ایلنا: عضو فراکسیون کارگری مجلس گفت: اراده‌ای در دولت برای برگزاری نشست‌های مشترک با مجلس پیرامون بهبود وضعیت معیشتی مردم دیده نمی‌شود.

محمد حسن آصفری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، در رابطه با افزایش۲۵ درصدی حقوق کارگران در سال آینده گفت: من معتقدم که این مبلغ افزایش تا ۲۵ درصد عادلانه نیست.چرا که امروز کارگران ما از زحمتکش‌ترین افراد جامعه کارگران به شمار می‌روند و در امنیت شغلی مناسب به سر نمی‌برند و به دلیل اینکه از اقشار آسیب پذیر جامعه هستند، لذا فاقد مسکن و سرپناه می‌باشند و بخش عظیم حقوق خود را باید برای پرداخت اجاره بها هزینه کنند.

وی در ادامه بیان کرد: با تورم امروز جامعه تبدیل شدن ۳۸۰۰۰۰ هزار تومان به ۴۸۰۰۰۰ هزار تومان به دور انصاف است و اعضای فراکسیون کارگری در نظر داشتند تا حقوق کارگران ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کند.

نماینده مردم اراک در خانه ملت بیان کرد: فردی که امروز با توجه به تورم لجام گسیخته زیر ۸۰۰۰۰۰ هزار تومان حقوق دریافت کند زیر فقر زندگی می‌کند و نسبت به این افزایش اعضای فراکسیون کارگری گلایه‌مند هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان داشت: امیدواریم دولت در کنار این افزایش سبد کالایی را نیز برای این اقشار آسیب پذیر در نظر بگیرد.

عضو فراکسیون کارگری در مجلس اظهار داشت: فراکسیون کارگری در تلاش است تا لیست کارخانه‌هایی که با تعدیل نیرو در حال بسته شدن است و یا اینکه چندماهی است حقوق کارگران خود را پرداخت نکرده است جمع آوری کند،تا در لایحه بودجه لیست این گروه‌ها را بگنجانیم تا انشا الله با یک ردیفی بودجه مشخص این کارنجات را از مشکل نجات دهیم تا با این کار بخش اعظمی از کارگران نیز مشکلاتشان حل شود.

آصفری با بیان این مطلب که رسیدگی به مشکلات معیشتی مردم موضوع مهم و ارزشمندی است، گفت: ما امروزه در هر کجا از لایحه بودجه کم می‌آوریم سریع فشار را بر مردم وارد می‌سازیم.

نماینده اراک در بهارستان تصریح کرد: نگاه ما در بودجه این است که تاکیدات مقام معظم رهبری را در بودجه سال ۹۲ پیاده کنیم و اولویت را در بودجه به این سمت سوق دهیم که فشار بر مردم کمتر شود و مردم در بحث هزینه‌های خود بار کمتری را بر دوش خود مشاهده کنند.

این نماینده مردم در خانه ملت اظهار داشت: نمایندگان در بررسی بودجه سال ۹۲ کل کشور در تلاشند تا افزایش قیمت‌ها به پایین‌ترین حد خود نزول پیدا کند و راه کاری برای این موضوع در نظر بگیرند تا این راه کار‌ها جایگزینی برای پر کردن خلایی که امروز در جامعه برای تامین نشدن بخشی از اقلام ایجاد شده،بشود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: در راستای برگزاری نشست‌های دولت و مجلس پیرامون بهبود وضعیت معیشتی مردم اراده‌ای از سوی دولت در این زمینه دیده نمی‌شود.

وی افزود: دولت از هم اکنون به دنبال بحث‌ها و میتینگ‌های تبلیغاتی افتاده و این همایش‌ها و سمینار‌ها و افتتاح‌ها که برگزار می‌کند همه در راستای تبلیغات انتخاباتی است.

عضو فراکسیون کارگری مجلس اذعان داشت: در این آخرین روزهای کاری دولت برگزاری نشست‌های دولت و مجلس برای بهبود شرایط معیشتی و اقتصادی مردم فایده‌ای ندارد،چراکه اراده‌ای از سوی دولت در این زمینه مشاهده نمی‌کنیم.

http://media5.irna.ir/1391/13911224/80584036/80584036-3806066.jpg

اما روز پنج شنبه در حاشیه آیین بهره برداری از طرح ۱۴۴۰ واحدی مسکن مهر امام صادق (ع) اراک که با حضور رییس جمهوری انجام پذیرفت نماینده مردم شریف اراک ، کمیجان و خنداب ، در گفت و گو با ایرنا افزود: خدمات دولت روحیه امیدواری را در مردم زنده کرده است .

asafari-2

محمدحسن آصفریˈ روز پنج شنبه در حاشیه آیین بهره برداری از طرح ۱۴۴۰ واحدی مسکن مهر امام صادق (ع) اراک با حضور رییس جمهوری، در گفت و گو با ایرنا افزود: پیوند مردم با نظام اسلامی با سفر های استانی هیات دولت بیش از پیش مستحکم تر شده است.

وی تاکید کرد: مردم در ۳۴ سال عمر با برکت انقلاب اسلامی همواره در صحنه های دفاع از اسلام، قرآن و ولایت فقیه حضور داشته و دولتمردان با خدمات رسانی به این قشر پاسخ شایستگی به اعتماد آنان را داده اند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خدمات رسانی بیشتر به مردم و تلاش برای کاهش مشکلات ملت از مطالبه های جدی رهبر معظم انقلاب اسلامی است که در این زمینه دولت های نهم و دهم کارنامه درخشانی دارند.

آصفری بیان کرد: دولتمردان برخاسته از متن مردم هستند و خدمات رسانی در حکومت اسلامی توفیقی الهی است که باید مسوولان از این فرصت طلایی بیشترین استفاده را کنند.

وی خاطر نشان کرد: امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی، مردم را ولی نعمت دانسته و دولت عدالت محور برای خدمات رسانی به مردم در بخش های راه و شهرسازی، صنعت، تولید و به ویژه مسکن نهصت بزرگی ایجاد کرده است.

 

این خبر تحلیلی ندارد قضاوت با شما !

ممکن است بپسندید...

۱ دیدگاه

  1. خرداد ۲۸, ۱۳۹۳

    […] آقای نماینده ؛ کدام دیدگاهتان را باید پذیرفت […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.