گزارش خبرنگاران از سالگرد مهسا امینی

با وجود تبلیغات و فراخوان وسیع رسانه‌های معارض و معاند برای برگزاری اعتصاب و اعتراض سراسری در سالگرد درگذشت “مهسا امینی” مردم ایران با حضور نیافتن در میادین و خیابان های شهرهای مختلف به این فراخوان ها پاسخ منفی دادند و پروژه دشمنان یکبار دیگر با شکست روبرو شد.

به گزارش ایرنا ، براساس مشاهدات خبرنگاران ایرنا در سراسر کشور تا ساعت ۲۲ وضعیت در شهرها و مناطق مختلف کشور عادی است و در بیشتر کلانشهرهای کشور همچون مشهد ، تبریز، اردبیل و مازندران مردم به فعالیت روزمره خود طبق روال ادامه دادند.

روایت خبرنگاران ایرنا از سقز حاکی است که با وجود تبلیغات وسیع رسانه‌های معاند و تشویق مردم سقز به برپایی تجمع و اعتراض، این شهر در آرامش است. در حالیکه طبق فراخوان رسانه‌های معاند و ضدانقلاب، قرار بود مردم امروز در میدان زندان این شهر تجمع و از آنجا به سمت آرامستان آیچی برای برگزاری سالگرد فوت “مهسا امینی” حرکت کنند این فراخوان با هوشیاری مردم و حضور نیروهای امنیتی و نظامی، ناکام مانده است.

این درحالی است که براساس اعلام معاون سیاسی و امنیتی کهگیلویه و بویراحمد ۱۵ نفر از افراد اغتشاشگر در دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه که با استفاده از سنگ و نارنجک دست ساز قصد حمله به عوامل انتظامی را داشتند بازداشت شدند؛ همچنین در کرج نیز براساس اعلام سازمان اطلاعات سپاه یک فرد دوتابعیتی بازداشت شده است.

همچنین فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی از بازداشت فردی خبر داده که قصد داشت با انفجار چند کپسول گاز متصل به هم و دستکاری شده درحالی که خودش نیز در محل حضور داشت، بخشی از یکی از میادین اصلی تبریز را منفجر کند و کشته سازی را دامن بزند که با هوشیاری عوامل اطلاعاتی و انتظامی بازداشت شد.

از مشهد نیز خبر رسید که امروز در سه نقطه از شهر تجمعات پراکنده و محدودی برگزار شد که با همراهی نکردن مردم و دخالت نیروی انتظامی این افراد که تعداد آن به ۲۰ نفر هم نمی رسید ،متفرق شدند.

با توجه به سالروز شهادت امام رضا (ع) حضور موکب های عزاداری و دسته های عزاداری، حال و هوای معنوی را در شهر حاکم کرده است .

گزارش خبرنگاران ایرنا در مهاباد حاکیست امروز نیروهای نظامی و امنیتی در خیابان های مهاباد حضور نداشتند و رفت و آمد مردم در معابر این شهر عادی بوده و در برخی خیابان‌ها ترافیک سبکی وجود داشت.

با توجه به تعطیلی امروز طبق بررسی میدانی خبرنگار ایرنا از محلات مختلف مهاباد داروخانه‌ها ، فروشگاه های عرضه مواد غذایی و واحدهای نانوایی در این شهر دایر و مردم به امور روزمره خود پرداختند.

همچنین براساس بررسی میدانی خبرنگار ایرنا در سطح شهرهای کردستان به ویژه سنندج مرکز استان، مغازه ها در محلات به ویژه سوپرمارکت ها همچون روال همیشگی باز بوده و فقط مغازه های مرکز شهر تعطیل بودند.

مغازه های عرضه کننده مواد خوراکی و غذایی در مرکز شهر هم در حال ارائه خدمت به مشتریان خود هستند و تنها صاحبان مغازه‌های کیف و کفش و پوشاک با توجه به تعطیلی امروز و نداشتن مشتری، صنوف خود را تعطیل کرده اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان هم از دستگیری تعدادی از عوامل وابسته به گروهک های ضد انقلاب در استان کردستان که قصد ایجاد آشوب و تهیه خوراک رسانه‌ای در ساعات اولیه صبح امروز را داشتند خبرداد و گفت:‌این عناصرکه اقدام به تهیه فیلم و عکس از مغازه‌ها و اماکن تجاری و صنعتی کرده بودند توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسایی و دستگیر شدند.

 

در فضای مجازی استان آذربایجان شرقی نیز خبری از تجمع عده‌ای از جوانان در محله‌ “گلکار” و سر دادن شعارهای ضد حکومتی منتشر شده بود که با حضور میدانی خبرنگار ایرنا و استعلام از نیروی انتظامی مشخص شد که این خبر تنها جریان سازی رسانه ای بوده است و موردی از اعتصاب و تجمع اعتراضی دیده نشد.

در سیستان و بلوچستان نیز هیچ فراخوانی برای برگزاری اعتصاب سراسری منتشر نشده است و تجمعی نیز در این استان در روز جاری رخ نداد .

در اصفهان نیز با وجود انتشار فیلم هایی در فضای مجازی از برگزاری تجمع در میدان آزادی با عنوان شکل گیری هسته های اولیه تعداد انگشت شماری در این منطقه حضور داشتند و تحرک خاصی به چشم نمی خورد.

بر اساس حضور میدانی خبرنگاران ایرنا در مازندران از شرق تا غرب استان و بنا بر گزارش مسوولان امنیتی و انتظامی هیچگونه تجمع یا فراخوانی نداشتیم و مردم در حال تماشا کردن رقابت های کشتی بودند.

در میادین اصلی شیراز و شهرک های تابعه نیز اوضاع عادی است ، با وجود تلاش دشمن برای ایجاد ناامنی در مرودشت روابط عمومی سپاه فجر استان اعلام کرد که افرادی که درصدد تحریک مردم بودند توسط سربازان گمنام امام زمان سپاه شناسایی وبازداشت شدند.

به گفته خبرنگاران تجمعات محدودی در اراک شکل گرفت که با حضور ماموران انتظامی پراکنده شدند اما در دیگر شهرستان‌های استان مرکزی هیچ تجمعی مشاهده نشده است.

گزارش میدانی خبرنگاران ایرنا از سطح شهر تهران نیز از اوضاع عادی در شهر حکایت می کند و تنها تجمع تعدادی معدودی از دختران و پسران در محدوده دانشگاه تهران، خیابان انقلاب و کیدان فردوسی شکل گرفت که با حضور پلیس خاتمه یافت.

در قم نیز هیچگونه تجمع یا اقدام اعتراض آمیز مشاهده نشده و حضور موکب ها و دسته های عزاداری، حال و هوای معنوی را در خیابان های شهر ایجاد کرده است.

با وجود شیطنت در فضای مجازی استان لرستان و انتشار خبری در خصوص تخریب قبر “نیکا شاکرمی” از کشته شدگان اغتشاشات پارسال و مسدود شدن راه های دسترسی به مزار وی خوشبختانه هیچ تجمعی تا کنون در خرم آباد و شهرهای استان شکل نگرفته و فضای لرستان عادی است .

در اورامانات نیز شماری از گردشگران و مردم در فضاهای گردشگری این شهر حضور دارند و فعالیتهای صنفی مرتبط با این حوزه جریان دارد.

واحدهای صنفی در پاوه و روانسر و اورامانات با وجود تعطیل رسمی اغلب باز است و بر اساس مشاهدات خبرنگاران ایرنا در کرمانشاه مرکز استان ؛ واحدهای صنفی بخاطر تعطیلی رسمی بسته و شهر نسبتا خلوت است.

در خوزستان نیز تا لحظه مخابره خبر( ساعت ۲۱:۵۰ دقیقه ) هیچ تجمع و تحرکی نه در اهواز و نه در سایر شهرها شکل نگرفته است.

خبرنگاران ایرنا از گرگان مرکز استان گلستان خبر دادند که در این شهرستان هم هیچگونه تجمع اعتراض آمیزی شکل نگرفته و تیر معاندان به سنگ خورد. در عین حال سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی گلستان نیز از کشف ۱۸ قبضه سلاح شامل ۱۶ اسلحه جنگی و ۲ سلاح شکاری از اعضای یک باند قاچاق اسلحه توسط سازمان اطلاعات انتظامی این استان خبر داد که در این رابطه ۲ نفر را دستگیر و پس از تکمیل پرونده تحویل مراجع قضایی داده است.

شکستی دیگر برای ضد انقلاب / “نه ” معنادار مردم ایران به حضور در تجمعات اعتراض آمیز

گزارش میدانی خبرنگاران ایرنا حاکیست وضعیت در شهرهای ارومیه و شهرهای شمالی آذربایجان غربی نیز آرام است و در بسیاری از شهرهای استان ازجمله میاندوآب، باروق، چهاربرج و تکاب عزاداری سالروز شهادت حضرت امام رضا (ع) برگزار شد.

با وجود انتشار اخباری در فضای مجازی استان قزوین مبنی بر به آتش کشیدن خودروهای پلیس توسط تجمع کنندگان فضای این استان آرام گزارش شده است و پس از پیگیری خبرنگاران مشخص شد این اخبار صرفا شیطنت رسانه ای دشمنان بوده است .

همچنین براساس فراخوان ضد انقلاب بر سر مزار “سپهر اسماعیلی” مردم در حال زیارت اهل قبور بودند و نشان دادند که از اهداف پشت پرده دشمنان برای برهم زدن نظم عمومی و ایجاد تفرقه آگاه هستند و توطئه دشمنان را نقش برآب کردند.

 

 

فرمانده انتظامی بوکان هم از دستگیری چند جوانی که اقدام به ایجاد اخلال در آرامش عمومی کرده بودند خبر داد ، این افراد با حرکات نمایشی خطرناک با موتورسیکلت اقدام به مزاحمت برای شهروندان کردند.

بررسی میدانی و مشاهدات حاکی از جو آرام همدان در خیابان های مرکزی و سایر نقاط شهر همدان است ،تاکنون گزارشی از تجمع و سردادن شعار گزارش نشده است، به گفته منابع امنیتی افرادی که در فضای مجازی فعالیت های تحریک آمیز داشتند از سوی نهادهای ذی ربط تذکر گرفته اند .

همچنین گزارش خبرنگاران ایرنا در استان هرمزگان حاکیست با وجود دعوت از مردم برای اغتشاش و برگزاری تجمع در چهار راه نخل ناخدا بندرعباس شرایط در این شهر عادی است و هیچ تحرکی به چشم نمی خورد.

در اردبیل هم گزارش می رسد که وضعیت در این استان عادی است و با اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام اداره کل اطلاعات استان اردبیل و اقدامات دادستانی و دستورات قضایی صادره، دو نفر به اتهام اقدام علیه امنیت ملی شناسایی و بازداشت شدند.

برخی کانال های تلگرامی ضد انقلاب امروز از تخریب قبر “نیکا شاکرمی” از کشته شدگان اغتشاشات پارسال و مسدود شدن راه های دسترسی به قبر وی در لرستان خبر داده بودند که معاون سیاسی و امنیتی استاندار لرستان در گفت و گو با ایرنا ضمن تکذیب ادعاهای برخی گردانندگان کانال های تلگرامی گفت :هیچگونه تعرضی به قبر مرحومه شاکرمی صورت نگرفته و مسیرهای منتهی به مزار وی مسدوده نشده و باز است.

خبرنگاران ایرنا در خرم آباد گزارش دادند که در این شهر و شهرهای دیگر لرستان امروز وضعیت کاملا عادی بوده و هیچگونه تجمعی شکل نگرفت.

با وجود فراخوان‌های تجمع از سوی رسانه‌های معاند برای برخی شهرها از جمله سمنان ، شاهرود، البرز ، گیلان ، گلستان، بجنورد ، چهار محال و بختیاری ، زنجان ،ایلام ، خراسان جنوبی ، کیش ، قشم و کرمان اوضاع عادی است و تحرک خاصی به چشم نمی خورد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.