برگزاری همایش بزرگ رهروان یاس نبوی در بقاع شاخص استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی ، حجت الاسلام آیت اله عباسیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک، بااشاره به تقارن ایام نوروز و شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: باید سبک زندگی اسلامی و الگو گرفتن از ائمه معصومین(ع) و جضرت زهرا(س) مورد توجه جدی قرار گیرد و ضمن رعایت آداب اسلامی به نیازمندان در سال جدید هم توجه شود.

وی افزود: سبک زندگی حضرت زهرا مهر و محبت، قناعت، دوری از اسراف، تربیت فرزند، احترام و حرمت گذاشتن به دیگران بوده که بایستی همگی این سبک را رواج داده و از زندگی ایشان الگو بگیریم.

حجت الاسلام عباسیان تصریح کرد: از مردم و جوانان انتظار داریم ضمن حفظ حرمت این ایام در مجالس عزای آن بانوی اسلام شرکت کنند و امیدواریم سالی توأم با برکت در پیش رو داشته باشیم چراکه مردم به خوبی می دانند که ایام فاطمیه حرمت دارد و نوروز امسال را فاطمی برگزار می کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از برگزاری ویژه برنامه یاس نبوی در بقاع متبرکه استان خبر داد و گفت: در ایام شهادت حضرت زهرا(س) ویژه‌برنامه‌های مختلفی به‌منظور تبیین سیره و منش فاطمی در قالب طرح سوگواره یاس نبوی در بقاع متبرکه استان مرکزی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام عباسیان افزود: ویژه برنامه‌های مختلفی برای این ایام در سطح بقاع متبرکه استان برنامه ریزی شده است که در همین راستا، همایش بزرگ رهروان یاس نبوی ویژه بانوان در عصر شهادت حضرت زهرا(س) در بقاع شاخص استان مرکزی برگزار می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی خاطرنشان کرد: مراسم عزاداری و مداحی نیز از ساعت ۱۰ صبح روز شهادت در بقاع متبرکه سراسر استان آغاز و تا بعد از نماز ظهر و عصر به همراه مراسم شام غریبان حضرت صدیقه کبری(س) ادامه دارد.

وی تصریح کرد: حضور هیئت‌های مذهبی و دسته‌های عزاداری در بقاع متبرکه از دیگر برنامه های این روز است که به منظور برگزاری هر چه با شکوه‌تر مراسم عزاداری حضرت زهرا(س) برگزار می‌شود.

حجت الاسلام عباسیان افزود: برپایی خیمه‌های معرفت، غرفه مشاوره وقف, ماز ظهر و عصر روز شهادت, قرائت زیارتنامه فدکیه و خطبه حضرت زهرا(س)، اطعام زئران از دیگر برنامه‌های این طرح به شمار می‌رود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.