احتمال شناور سازی ساعت ادارات در ابتدای سال تحصیلی

استاندار مرکزی گفت: این استان آمادگی دارد شناورسازی ساعت کاری ادارات به مدت خیلی محدود را برای تسهیل در رفت و آمد دانش‌آموزان درسال تحصیلی جدید با نظر اداره کل آموزش و پرورش اجرا کند.

«فرزاد مخلص الائمه» روز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان مرکزی افزود: مهر امسال دومین مهر ماه بعد از شیوع کرونا است که دانش‌آموزان تعلیم و تربیت را در فضای مدارس تجربه می‌کنند.

مخلص‌الائمه تصریح کرد: استان مرکزی دو هزار واحد آموزشی و ۱۸ هزار نیروی انسانی برای سال تحصیلی دارد.

استاندار مرکزی به رویدادهای سال گذشته اشاره کرد و گفت: سلطه رسانه غرب در تلاش است تا از این شرایط برای اهداف شوم خود استفاده کند.

مخلص‌الائمه افزود: باید آمادگی لازم برای شرایط احتمالی وجود داشته باشد زیرا در یک سال اخیر اتفاقاتی افتاد که کمتر متصور آن بودیم.

وی در ادامه به فعالیت خیران مدرسه ساز اشاره کرد و گفت: کار بزرگی را خیران مدرسه‌ساز استان مرکزی در ساخت فضاهای آموزشی انجام دادند و آن پایان دادن به طرح‌های نیمه تمامی بود که سالها برزمین مانده بود.

استاندار مرکزی در ادامه گفت: ساماندهی حمل و نقل دانش‌آموزان کار سختی است که با وجود انجام همه تلاش‌ها، انتقاداتی وجود دارد و رضایت کامل حاصل نمی‌شود.

مخلص‌الائمه افزود: استان مرکزی سال گذشته موفق شد تا در اعزام راهیان نور رتبه برتر کشور را کسب کند.

وی بیان کرد: ابلاغیه وزارت کشور در خصوص حجاب و عفاف باید مورد توجه قرار گیرد و حجاب دانش‌آموزان دختر در مدارس برای دشمنان سوژه است و به این مهم باید پرداخته شود.

استاندار مرکزی در ادامه گفت: اگر فرزندان تحت تعلیم و تربیت مناسب در مدارس قرار گیرند می توانند خانواده خود را در ابعاد فکری و عملی در راستای مفاهیم اسلامی و دینی راهنمایی کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: مراسم آغازین سال تحصیلی جدید در مدرسه دولتی دخترانه خدیجه کبری اراک برگزار می‌شود.

احمدرضا نوازنی افزود: توطئه دشمنان در ایجاد مشکلات برای دانش‌آموزان با برنامه‌ریزی مدون خنثی می‌شود.

وی بیان کرد: باید از روز اول آغاز سال تحصیلی فضای علمی در مدارس ایجاد شود و برنامه‌ریزی صورت گیرد تا دانش‌آموزان دستاویز توطئه دشمنان نشوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی به طرح اجرای شهید عجمی اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح در تابستان امسال برای ۱۶۰ مدرسه هدف‌گذاری شد و تاکنون ۸۰ درصد از این تعداد مدارس، رنگ‌آمیزی و شاداب‌سازی شدند.

نوازنی افزود: در اجرای این طرح، ۲ و نیم تن رنگ استفاده شد و ۲۰۰ گروه جهادی دانش‌آموزی در اجرای طرح شهید عجمی مشارکت کردند.

شهردار اراک نیز درباره سرویس حمل و نقل مدارس در سال تحصیلی جدید گفت: چهار هزار خودرو سواری در اراک برای جابجایی دانش‌آموزان نیاز است.

مجتبی قاسمی افزود: برای تسهیل در رفت و آمد دانش‌آموزان، بهتر است حمل و نقل به شکل محله محور باشد و از تردد به شکل دانش آموزمحوری خودداری شود.

وی بیان کرد: تاکنون سرویس حمل و نقل ۹۴ مدرسه اراک ساماندهی شده و حمل و نقل ۴۴ مدرسه نیز به عهده شرکت‌های حمل و نقل گذاشته شده است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی نیز در این نشست گفت: دشمنان همه امکانات خود را بسیج کرده تا نسل جوان به ویژه دانش‌آموزان را از ما و نظام جدا کند.

سرهنگ پاسدار محسن کریمی به جایگاه امام راحل اشاره کرد و افزود: بررسی نشان می‌دهد حضرت امام موجب تحول در جهان شد اما در استان محل تولد خود ناشناخته است که باید از فضای آموزشی برای شناساندن ایشان استفاده کرد.

۲۲۷ هزار دانش آموز در۲ هزار و ۲۶۹ مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.