اولویت شهرداری، مدیریت شهر است یا توزیع اقلام فرهنگی و کارهای نمایشی؟!

شهردار اراک از اهداء ۷هزار بسته فرهنگی ویژه نوروز به مسافران نوروزی در اراک به‌منظور معرفی این شهر و جاذبه‌ها و ظرفیت‌های آن خبر داد.

مرکزی دیلی : متاسفانه در سال های اخیر با دور شدن شهرداری از رسالت های ذاتی خود و علاقه به برخی فعالیت های نمایشی ، نارضایتی شهروندان از خدمات دهی و مدیریت شهری افزایش یافته است و بدلیل عدم اطلاع مدیران شهری از افکار عمومی شهروندان و همچنین نیازهای واقعی شهر و عدم حضور و مشارکت نخبگان شهری و کارشناسان مجرب و توانمند ، اصل رسالت شهرداری در مدیریت شهر به فراموشی سپرده شده و از طرفی فعالیت هایی که بازدهی تبلیغاتی و رسانه ای بیشتری دارند مورد توجه قرار گرفته است.

در حالیکه شهروندان اراکی از خدمات دهی و مدیریت شهری در سطح این کلانشهر ناراضی هستند و هر مسافری با کمی دقت می تواند به مشکات عدیده این شهر پی ببرد و متاسفانه در سالهای اخیر کمترین توجه برای رفع نقائص و مشکلات شهر بصورت زیرساختی و اصولی شده است ، شهرداری اراک در اقدامی نمادین جهت خوش آمد گویی به مسافران ، تحفه ای شامل یک بسته فرهنگی برای معرفی شهر اراک در مبادی ورودی اراک ارائه می نماید. به نظر می رسد شهروندان قبل از باز کردن بسته و استفاده از محتوای تبلیغاتی آن به معابر شهر توجه کنند و در مقایسه با شهرهای کوچک در طول مسیر بتوانند تصور درستی از این شهر داشته باشند. مثلا اینکه وضعیت افتضاح زیباسازی معابر و المالن های مرتبط با فرهنگ شهر اراک در نقاط پر تردد ، کیفیت پایین آسفالت خیابانها ، وضعیت افتضاح ترافیکی شهر و ده ها فاکتور دیگر باعث می شود هر گردشگری بدترین تصور را از شهر اراک داشته باشد حالا هرچقد آقای شهردار و دوستانشان هدیه بدهند تصور مسافران نوروزی از شهر اراک با توجه به دیده ها و شنیده هایشان است.

فارغ از اینکه گنجاندن فتیر و شیرکاکائو در یک بسته فرهنگی نشان از نگاه کاملا فرهنگی این مجموعه دارد ، امیدواریم روزی فرا برسد که دستگاه های خدماتی بجای فعالیت های تبلیغی و نمایشی و پرداختن به وظایف فرعی خود ، وظایف اصلی خود را بدرستی انجام دهند و با جلب رضایت شهروندان ، رضایت الهی را کسب نمایند در این صورت برکت نیت خیر در همه فعالیت های آنها ساری و جاری خواهد شد. ایکاش جناب شهردار پاسخ بدهد رضایت شهروندانی که در این مثلا کلانشهر ماندگار هستند مهمتر است یا رضایت مسافران نوروزی؟

به گزارش مرکزی دیلی ، محمدابراهیم عباسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک، بااشاره به توزیع بسته‌های فرهنگی نوروزانه بین مسافران نوروزی در اراک به منظور معرفی این شهر اظهار داشت: امروزه یکی از منابع درآمدهای ناخالص ملی کشورها از طریق جذب گردشگر بوده که در سطح غیر متمرکز نیازمند برنامه ریزی مدون است و برنامه‌ریزی دقیق برای معرفی جاذبه‌ها و ظرفیت‌های مناطق مختلف زمینه ساز جذب گردشگر و درنتیجه رونق اجتماعی و اقتصادی می شود که نتیجه نهایی آن توسعه و پیشرفت شهر و منطقه است.

وی افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده و طبق سنوات گذشته، شهرداری اراک  با برپایی ایستگاه های نوروزی در ورودی شهر و در میدان امام خمینی(ره) و نیز سردشت، از مسافران نوروزی استقبال کرده و با توزیع بسته های فرهنگی به معرفی کلانشهر اراک و جاذبه های گردشگری، تفریحی و سیاحتی آن می‌پردازد.

وی به آماده سازی بوستان‌ها برای اسکان مسافران نوروزی اشاره و تصریح کرد: تعداد ۴بوستان در سطح شهر جهت استقرار مسافران نوروزی آماده شده که پذیران اسکان مسافران نوروزی در سطح این شهر هستند.

عباسی افزود: از تاریخ ۲۸ اسفندماه۹۳ تا ۵ فروردین سال۹۴، به‌طور میانگین ۷۰۰۰بسته فرهنگی شامل نقشه شهر اراک، cd  شهر خوب من اراک، کتاب جاذبه‌های گردشگری توریستی در بین مسافران نوروزی توزیع شده است.

شهردار اراک خاطرنشان کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده در مراکز استقبال نوروزی از مسافران در اراک، از آنها با شیر کاکائو پاکتی و فتیر که سوغات اصلی این شهر نیز به شمار می‌رود استقبال به‌عمل می‌آید.

عباسی به روند اجرایی این فعالیت در اراک اشاره کرد و گفت: این روند تا پایان روز چهاردهم فروردین ماه ادامه دارند و مجموعه شهرداری اراک در ایام نوروزی به مسافرین ارائه خدمات می کند.

ممکن است بپسندید...

۶ دیدگاه

  1. محمد علی گفت:

    وقتی سازمان ها کارهای خودشان را درست انجام ندهند وضعیت از این بهتر نیم شود. شهرداری دست به اقدامات فرهنگی خلاقانه میزند و حتما فردا برای پیگیری وضعیت پروژه های نیمه کاره شهری باید به میراث فرهنگی مراجعه کنیم!! زیبایی معابر اراک در حد یک روستا هم نیست چه برسد به کلانشهر بعد مثلا با چه رویی اینها به مسافران هدیه می دهند که ما خیلی خوبیم؟! ضمنا یه بررسی هم بکنین ببینین فتیر و شیرکاکائو رو از کجا گرفتن؟ بالاخره باید بعضی کاسبا هم نون بخورن! حتی به قیمت یه بسته فرهنگی!!

  2. نادر گفت:

    خب اگه اینا درست عمل می کردن و اینهمه کپه خاک وسط شهر نداشتیم که بهتر تبلیغ می شد تا اینکه پول حروم کنن برای بسته های فرهنگی!

  3. اراکی گفت:

    کلاانگارشهرداری اراک خودش نمیفهمدچه وظایفی دارد این درد در زمان قبل از اینهاهم بود برای انتخابات بعدی باید حواسمان باشد کسانی راانتخاب کنیم که مشکلات شخصیتی نداشته باشند…خب این که ادای مسولان ملی رادربیاوریم ودرکارها و بزرگداشت ها و مراسم های بی نتیجه شرکت کنیم دردی ازمادوانخواهدکرد غیراز این که مردم به ما میخندند و شایدنفرینشان رانصیبمان کنند.

  4. شبسترنیوز گفت:

    با سلام و خسته نباشید اگر افتخار دادین سایت ما را با مشخصات زیر لینک کنید شبستر نیوز http://shabestarnews.ir بعد به ما اطلاع بدهید تا سایت شما را در “شبستر نیوز” لینک کنیم با تشکر bbehzadsis@gmail.com

  1. فروردین ۱۰, ۱۳۹۴

    […] اولویت شهرداری، مدیریت شهر است یا توزیع اقلام فرهنگی و … […]

  2. فروردین ۱۰, ۱۳۹۴

    […] اولویت شهرداری، مدیریت شهر است یا توزیع اقلام فرهنگی و … […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.