موسسه های خیریه نیازمند توجه مسئولان است

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر، حمید مهدوی در نشست خبری معرفی فعالیت های این موسسه ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: مساعدت مسئولین در پیگیری امور مجموعه های خیریه می تواند جلب مشارکت مردم و دعوت از خیرین را تسریع بخشد.

وی ادامه داد: حمایت بانک ها در پرداخت تسهیلات، استفاده از ظرفیت های شهرک های صنعتی موجود در استان از مواردی است که می تواند به چنین مجموعه هایی در ارائه آسان خدمات و بالابردن سطح کیفی آن موثر باشد.

مسئول موسسه خیریه جامع امام علی(ع) گفت: موسسه امام علی (ع) در سال ۸۶ با همکاری تعدادی از دانشجویان و جوانان با هدف کمک به خانواده های بی سرپرست، بدپرست و خودسرپرست تشکیل شد.

خدمات موسسه به میهمانان در سه فاز

مهدوی با بیان اینکه در این موسسه از نیازمندان بعنوان میهمان نام برده می شود، اظهار کرد: خدمات موسسه به میهمانان در سه فاز پزشکی، مشاوره ای و حمایتی در حوزه های فردی و اجتماعی صورت می گیرد.

وی در خصوص خدمات پزشکی موسسه خیریه جامع امام علی (ع) گفت: ویزیت رایگان، معاینات تخصصی، جراحی، بستری، تامین دارو و وسایل توانبخشی از جمله خدمات ارائه شده به میهمانان در این بخش است.

مهدوی، برگزاری کارگاه ها و آموزش ها  در موارد خانواده، اجتماعی، حقوقی، درسی و بالینی را از فعالیت های بخش مشاوره دانست که توسط دفتر فرهنگی موسسه (برنا) انجام می شود.

تمام خدمات این موسسه به صورت رایگان

مسئول موسسه خیریه جامع امام علی(ع)  با اشاره به اینکه تمام خدمات این موسسه به صورت رایگان در اختیار میهمانان قرار می گیرد، افزود: تامین جهیزیه، ودیعه مسکن، تعمیر مسکن، ارائه سبد کالای خوراکی و پوشاکی و سایر تسهیلات از خدمات بخش حمایتی موسسه است.

وی با اشاره به تشکیل سه کارگروه ویژه در موسسه گفت: کارگروه های ضیافت، مهرانه و نوروز، به طور ویژه برای ارائه خدمات در ایام خاص سال چون ماه رمضان، ماه مهر و سال نو تشکیل می شوند.

مهدوی گفت: این کارگروه ها دو ماه قبل از موعد مقرر فعالیت خود را آغاز می کنند و ۱۵ روز مانده به هریک از مناسبت ها سبد اقلام مورد نیاز و خدمات فرهنگی و اجتماعی این ایام را در اختیار میهمانان قرار می دهند.

وی هدف اصلی موسسه را توانمند سازی و اشتغال زایی برای میهمانان دانست و گفت: به این منظور موسسه اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را دنبال می کند که در هر مرحله ارتقا مجموعه از شهرستان به استان و از استانی به کشوری و در بلند مدت هدف تبدیل موسسه به موسسه بین المللی جهت استفاده از پتانسیل های بین المللی را دنبال می کند.

۱۰۷۰ نفر تحت پوشش موسسه

مهدوی افراد تحت پوشش مجموعه را یک هزار و ۷۰ نفر خواند و تصریح کرد: این افراد به اشکال مختلف خدمات دریافت می کنند و اشتغال سرپرستان خانوار از جمله اهداف این مجموعه است که از طریق دفتر تعاون برکت پیگیری می شود.

مسئول موسسه خیریه امام علی (ع) گفت: افتتاح مجتمع کشت و صنعت، احداث سایت تولید کود و مجتمع فرآوری محصولات کشاورزی برای ایجاد اشتغال و درآمدزایی از برنامه های در دست اقدام موسسه است.

مهدوی در خصوص طرح های ابتکاری موسسه اظهار کرد: طرح صدقات تلفنی جهت جمع آوری کمک های یرین از طریق سامانه تلفن ثابت است و طرح مهرآوران از جمله طرح های ابتکاری موسسه است که به منظور کمک به دانش آموزان بی بضاعت جهت تامین تغذیه روزانه شان در مدرسه است.

حمایت از دانش آموزان نیازمند

وی افزود: در طرح مهرآوران روزانه یک بسته تغذیه حاوی دو کالا  به صورت تنوعی به کودکان نیازمند در حال تحصیل هدیه می شود تا بتوانند با آرامش نسبی بیشتر و بدون ضعف جسمانی و آلام روحی به ادامه تحصیل بپردازند.

مهدوی با بیان اینکه این طرح در مراحل اولیه است، اظهار کرد: بر اساس بررسی های گوناگون و برآورد این مجموعه، سال تحصیلی ۹۲-۹۳ بدون احتساب روزهای تعطیل، شامل ۱۸۰ روز می باشد که برای هر دانش آموز ۱۸۰ هزار تومان در ازای ۹ ماه تحصیلی می شود که نیازمند مشارکت گسترده خیرین است.

وی ادامه داد: تلاش بر اجرای این طرح در سطح استان است و برای شناسایی دانش آموزان از مدیران مدرسه ها کمک گرفته شده است.

وی با بیان اینکه موسسه خیریه امام علی (ع) جز موسسه های برتر استان معرفی شده است، افزود: این مجموعه به عنوان مجموعه ای دارای ساختار و سیتم با آینده نگری و هدفمندی به دنبال ارتقا خدمات از شهرستان به استان و کشور است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.