عشایر استان مرکزی سهمیه پنج هزار راسی از طرح تولید قراردادی گوشت قرمز دارد

مدیر امور عشایر استان مرکزی گفت: عشایر این استان سهمیه پنج هزار راسی از طرح تولید قراردادی گوشت قرمز کشور دارد که ثبت نام برای تخصیص نهاده های دامی این طرح آغاز شده است.

«روح الله نظامی» اظهار کرد: طرح تولید قراردادی گوشت قرمز با دستور رییس جمهور به منظور تامین نیاز کشور با پروار بندی یک میلیون راس دام اجرا می شود که در این طرح برای هر راس ۱۸۰ کیلوگرم جو با باز پرداخت چهار ماه تعلق می گیرد.

وی اضافه کرد: برای سهمیه پروار بندی حدود پنج هزار راسی این استان ۹۰ هزار تن جو سهمیه تخصیص یافته که با توجه به اهمیت اجرای طرح در صورت استقبال عشایر این سهمیه در تعداد راس و میزان جو قابلیت افزایش ۲ تا سه برابری دارد.

نظامی افزود: متقاضیان ثبت نام طرح تولید قراردادی گوشت قرمز دام سبک عشایرمی‌توانند به ازاء تحویل جو، عشایر باید در قبال انعقاد قرارداد با شرکت‌های تعاونی، یک فقره چک صیادی ۱۲۰ روزه، به میزان کل جو تخصیص یافته و یک فقره سفته به میزان ۱۲۰ درصد قیمت جو به شرکت‌ تعاونی عشایری تحویل دهند.

وی گفت: قیمت جو درب انبارهای پشتیبانی امور دام استان به ازاء هر کیلوگرم ۱۰۳ هزار ریال است و در دو مرحله، ۵۰ درصد ابتدای قرارداد و ۵۰ درصد دو ماه پس از انعقاد قرارداد تحویل عشایر می‌شود.

مدیر امور عشایر استان مرکزی ادامه داد: عشایر در پایان مدت قرارداد باید به اندازه قیمت جو تحویلی، گوشت بره نر تحویل پشتیبانی کنند و یا در صورت اعلام شرکت پشتیبانی، مبلغ جو پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه قیمت گوشت تحویلی به قیمت روز و توسط وزارت جهاد کشاورزی اعلام خواهد شد یادآور شد: هزینه‌های حمل و نقل، بارگیری و تخلیه و در صورت تبدیل به خوراک هزینه‌های ثانوی، بعلاوه سه درصد سود شرکت و اتحادیه، برعهده عشایر است و شرکت‌ تعاونی، اتحادیه عشایری، اداره کل و سازمان جهاد کشاورزی در هر لحظه می‌توانند از محل پروار دام‌ها بازدید و راستی آزمایی کنند.

استان مرکزی دارای ۷۷۰ خانواده عشایر با چهار هزار نفر جمعیت است که ۹۰ درصد آنان در شهرستان های ساوه و زرندیه مستقر هستند.

این قشر با ۳۰۰ هزار واحد دامی سبک و سنگین ۲۵ درصد گوشت قرمز استان را تولید می کنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.