امام جمعه اراک: ایران اسلامی در سایه امنیت به شکوفایی رسیده است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اراک گفت: ایران اسلامی در سایه امنیتی که با مجاهدت‌های نیروهای مسلح به دست آمده، به شکوفایی رسیده است.

آیت‌الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» در خطبه‌های نماز جمعه اراک به دفاع مقدس اشاره کرد و افزود:امنیت پایدار زمینه ساز توسعه همه جانبه است، بنابراین حفظ امنیت و آرامش جامعه از واجب‌ترین امور است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی ادامه داد: به برکت امنیتی که به برکت خون مقدس شهدا و مجاهدت‌های فرزندان ملت در نیروهای مسلح در کشور ایجاد شده، توسعه و پیشرفت در تمامی بخش‌های کشور مشهود است.

امام جمعه اراک اظهار کرد: نسل انقلابی ایران که پرورش یافته مکتب اهل بیت (ع) است، با حضور مقتدرانه و پیروزمندانه خود در عرصه‌های مختلف پس از پیروزی انقلاب اسلامی به خصوص دفاع مقدس ابهت پوشالی شرق و غرب را در هم شکسته و به آنان نشان دادند که اجازه نمی دهند کوچکترین آسیبی به این مرز و بوم برسد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اضافه کرد: اقشار مختلف مردم در هشت سال دفاع مقدس با تبعیت محض از ولایت فقیه و امام و مقتدای خود وارد میدان مقابله با دشمن متجاوز شده و با تقدیم جان ارزشمند شان برای رضای خدا، از آرمان‌ها و ارزش‌های والای نظام اسلامی محافظت کردند.

وی ادامه داد: رزمندگان اسلام با مجاهدت‌ها و رشادت‌های خود در این ایام اجازه ندادند یک وجب از خاک کشورمان به دست دشمن بیفتد، در حالی بود که استکبار جهانی با همه امکانات نظامی، انسانی و تسلیحاتی عراق را کمک می‌کردند تا ایران را به زانو در بیاورد اما این امر به اراده الهی و از جان‌گذشتگی دلاورمردان در جبهه و جنگ محقق نشد و ملت ایران در این امتحان حساس سربلند و پیروز شد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: رژیم بعثی در حالی جنگ را بر کشور ما تحمیل کرد که کمترین امکانات نظامی در کشور وجود نداشت اما رزمندگان اسلام با امید به خدا و تبعیت از امام راحل توانستند دشمن را از خاک وطن بیرون کنند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: اکنون به برکت انقلاب اسلامی، نیروهای مسلح از ارتش، سپاه و نیروهای انتظامی دارای قدرت دفاعی بی نظیری هستند که هیچ قدرتی نمی‌تواند حتی فکر تجاوز به کشورمان را داشته باشد.

وی ادامه داد: قدرت نظامی ایران اسلامی در سایه کسب دانش روز بی‌نظیر شده و رهبر انقلاب درباره سپاه فرمودند، سپاه پاسداران بزرگترین سازمان ضد تروریست دنیا است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: صدام در دفاع مقدس مورد حمایت همه جانبه استکبار جهانی بود و در حمله به کویت، جمهوری اسلامی ایران، صدام تکریتی را همراهی نکرد.

وی به آثار دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در هشت سال جنگ تحمیلی، قدرت ایران به جایگاه بین‌المللی رسید و اکنون نیز کشور در تجهیزات نظامی به دانش روز دست یافته و به قدرت بازدارندگی رسیده است.

امام جمعه اراک به حضور زنان در رژه نیروهای مسلح اشاره کرد و افزود: حضور خواهران در صحنه نظامی ارزشمند است و نباید میدان را برای دشمنان خالی گذاشت.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی به بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی اشاره کرد و ادامه داد: تربیت دانش آموزان با تقوا و علم گرا آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی را بیمه می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی درباره قانون حجاب گفت: همه دستگاه‌های فرهنگی تلاش کنند تا این قانون به نحو مطلوب در جامعه اجرایی شود.

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی به جهاد اسلامی اشاره کرد و گفت: انجام فریضه جهاد، واجب است و باید در برابر دشمنان خدا ایستاد.

نماز جمعه در ۲۹ نقطه استان مرکزی برگزار می‌شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.