بهره برداری از ۹طرح عمرانی در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازایرنا،این طرح ها در سه شهرستان تفرش، آشتیان و فراهان استان مرکزی با حضور استاندار، معاونین استانداری و مدیران اجرایی این استان به بهره برداری رسیدند.

محور جدید راه مواصلاتی گردنه گیان به طول ۱۵ کیلومتر و در چهار باند با حجم خاکبرداری ۴۵۰هزار متر مکعب و حجم کل زیرسازی ۷۰ هزار متر مکعب یکی از این طرح ها است.

اعتبار این طرح در دو مرحله به مبلغ قرارداد اول ۶۲ میلیارد و ۴۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و قرارداد دوم ۷۱ میلیارد و ۱۸۳ میلیون و ۵۰۶ هزار و ۸۰۹ ریال بوده است .

شرکت تعاونی ستوده بافت ابریشم تفرش با هفت نفر عضو و اشتغالزایی ۱۵ نفر نیز در آیین جداگانه ای به بهره برداری رسید.

این شرکت دارای شش نفر بافنده و سه نفر کادر مدیریتی و اداری است و در صورت دریافت کمک های مالی امکان توسعه آن به ۳۰ نفر اشتغال مستقیم وجود دارد.

آمفی تئاتر روباز مرحوم علی حاتمی با گنجایش یک هزار نفر با زیر بنای دو هزار و ۱۰۰ متر مربع، با اعتباری بالغ بر ۷۵۰ میلیون تومان نیز در شهرستان تفرش به بهره برداری رسید.

دارالقرآن اداره تبلیغات آشتیان که با ۴۵۰ مربع زیر بنا در سه طبقه، در زمینی به مساحت ۲۰۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۳۲۰ میلیون تومان از محل طرح های عمرانی شهرستان احداث شده ؛ نیز در مراسمی با حضور استاندار مرکزی به بهره برداری رسید.

امجتمع مسکونی ۲۰ واحدی مددجویان بهزیستی آشتیان نیز با دو هزار و ۲۰۰ متر زیر بنا در پنج طبقه ودر زمینی به مساحت ۸۷۰ متر به بهره برداری رسید.

این مجتمع با اعتباری بالغ بر ۷۳۰ میلیون تومان شامل ۹۵ میلیون تومان آورده شخصی، ۱۱۰ میلیون تومان کمک اداره کل بهزیستی ، ۱۵۰ میلیون تومان کمک خیرین و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات با سود چهار درصد احداث شده است.

بهره برداری از جاده روستایی منتهی به امامزاده فاطمه صغری سیاوشان با شش هزار و ۲۰۰ متر جدول گذاری، چهار هزار و ۵۰۰متر زیر سازی با عرض هفت و نیم متر با اعتباری بالغ بر یکصد میلیون تومان در شهرستان تفرش؛ آغاز شد.

مجتمع هتل، رستوران و توریستی تفریحی کوثر از دیگر طرح ها یی بود که با حضور استاندار مرکزی در شهرستان فراهان افتتاح شد.

این مجتمع در زمینی حدود ۱۲ و نیم هکتار، شامل ۷۰۰ متر مربع رستوران و دو هزار و ۴۰۰ متر تالار و هتل به ترتیب با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان و یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان احداث شده است.

فاز اول بیمارستان۳۲ تختخوابی خیر ساز فراهان شامل ۱۰ تخت وبخش های داخلی، جراحی عمومی، زنان و زایمان، اطفال، رادیولوژی و اورژانس افتتاح شد.

در آیین افتتاحیه این طرح ، مقرر شد یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تعمیر و حدود سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تجهیز توسط دانشگاه علوم پزشکی هزینه شود.

روشنایی و بلوار خنجین نیز از دیگر پروژهای بهره برداری شده با حضور استاندار مرکزی بودند.

شهرستانهای تفرش ، آشتیان و فراهان به ترتیب ۹۵، ۸۵ و ۵۰ کیلومتر با اراک – مرکز استان مرکزی- فاصله دارند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.