افزایش ۲۳۴ درصدی وصول درآمد در استان مرکزی

رییس ستاد درآمد و تجهیز منابع استان مرکزی گفت: وصول درآمد استانی در استان مرکزی در پنج ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه قبل، ۲۳۴ درصد افزایش یافت.

« نوربخش عسکری» روز شنبه در حاشیه نشست ستاد درآمد استان مرکزی افزود: میزان وصولی درآمدهای عمومی استان مرکزی در این مدت به ۷۸ هزار و ۸۱۰ میلیارد و ۴۲۷ میلیون ریال رسید.

وی بیان کرد: ۷۸ هزار و ۷۰۹ میلیارد و ۶۹۸ میلیون ریال از این مبلغ مربوط به درآمدهای استانی است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی ادامه داد: ۱۰۰ میلیارد و ۷۲۹ میلیون ریال نیز مربوط به درآمدهای ملی است که نسبت به مشابه سال قبل، ۹۹ و هفت دهم درصد کاهش دارد.

عسکری اظهار کرد: بیشترین میزان وصول درآمدهای این استان در پنج ماه اول امسال با ۷۷ هزار و ۶۴۵ میلیارد و ۴۷۲ میلیون ریال و سهم ۹۹ درصدی مربوط به اداره‌کل امور مالیاتی است.

وی گفت: پس از اداره‌کل مالیاتی، ناحیه انتظامی با ۵۹۵ میلیارد و ۱۱ میلیون ریال در رتبه دوم و اداره‌کل ثبت اسناد و املاک با عملکردی حدود ۱۴۵ میلیارد و ۷۸۳ میلیون ریال در رتبه سوم قرار دارد.

رییس ستاد درآمد و تجهیز منابع استان مرکزی اضافه کرد: مالیات اشخاص حقوقی دولتی و غیردولتی (ملی و استانی)، بنزین و سوخت، مالیات بر ارزش افزوده، حقوق کارکنان بخش دولتی و غیردولتی (استانی)، مشاغل (استانی) و سایر ردیف‌های درآمدی، بیشترین بخش‌های درآمدهای مالیاتی نسبت به درآمدهای عمومی در استان است.

تحول نظام مالیاتی در دولت سیزدهم

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی هم در نشست ستاد درآمد این استان گفت: نظام مالیاتی در دولت سیزدهم دچار توفیقات بزرگی شده است.

«سعید ملااسماعیلی» افزود: نظام مالیاتی به سمت شفاف‌سازی در حرکت است و نیاز است ظرفیت‌های بالقوه مالیاتی در استان مرکزی شناسایی شود.

وی بیان کرد: سرریز درآمدهای استانی باید در داخل استان هزینه شود و در دولت سیزدهم در این استان مازاد درآمد صورت گرفته است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.