مسئولان قضایی استان مرکزی مشکلات زندانیان اراک را بررسی کردند

حجت الاسلام والمسلمین قاسم عبدالهی رئیس کل دادگستری استان مرکزی و فرشید محمدحسینی طاهری دادستان عمومی و انقلاب اراک به همراه جمعی از مسئولان قضایی استان در زندان مرکزی اراک حضور یافتند و مشکلات زندانیان را بررسی کردند

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان های استان مرکزی ، حجت الاسلام والمسلمین عبدالهی و هیات همراه در این بازدید ضمن حضور در اندرزگاه جرائم غیرعمد زندان مرکزی اراک و دیدار چهره به چهره با ۳۰ نفر از محکومان ، پیگیر مشکلات قضایی آن ها شد و در خصوص رفع مشکلاتشان دستور لازم را صادر کرد.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی و همراهان او همچنین در بازدید از بندهای عمومی زندان مرکزی اراک و ملاقات حضوری با ۸۰ نفر از زندانیان جرائم عمومی به پیگیری مشکلات آنها پرداخت و راهکارهای رفع مشکلات موجود و دستورات لازم در خصوص اعطای مرخصی و آزادی مشروط را صادر نمود.
علاوه بر زندان مرکزی مربوط به جرائم عمومی، اندرزگاه نسوان و اردوگاه کاردرمانی موادمخدر در اراک، شهرستان های خمین، محلات، دلیجان، ساوه و تفرش هم ندامتگاه دارند.
زندانیان زیر ۱۸ سال استان مرکزی نیز در کانون اصلاح وتربیت اراک نگهداری می شوند.

***فعالیت های قرآنی کارکنان دادگستری از اولویت های ماه رمضان است
معاون فرهنگی دادگستری کل استان مرکزی گفت: پرداختن به فعالیت های فرهنگی و قرآنی کارکنان دادگستری از اولویت های برنامه ای ماه مبارک رمضان است.
براساس اعلام روز یکشنبه روابط عمومی دادگستری کل استان مرکزی، مهدی آقاباقری در نشست تشریح ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان با حضور اعضای ستاد اقامه نماز این دادگستری افزود: با اجرای برنامه های فرهنگی و قرآنی در ماه مهمانی خدا بنا داریم با افزایش این فعالیت ها بر تداوم اجرای برخی از طرح ها نظیر برگزاری قرائت زیارت عاشورا در طول هفته بیفزائیم.
وی با تشریح ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان در دادگستری کل استان مرکزی گفت: فعالیت های قرآنی در ماه مهمانی خدا در قالب برگزاری دوره های آموزشی روخوانی و روانخوانی ، تجوید و تفسیر ویژه کارکنان در دستور کار قرار دارد.
آقاباقری بیان کرد: مجید جیریایی قاری بین المللی و مسعود اکبری حافظ کل قرآن کریم در دوره آموزشی روخوانی و روانخوانی، تجوید و تفسیر ما را همراهی می کنند.
وی مدت و زمان برگزاری دوره های آموزشی قرآن را سه تا ۱۰ روز و یک ساعت قبل از اقامه نماز ظهر و عصر در سه حوزه مشخص دستگاه قضایی استان اعلام کرد و گفت: هدف از برگزاری این آموزش ها؛ ترویج فرهنگ قرآنی است تا با صحت قرائت قرآن، گام های بعدی در راستای شرکت در دوره های ترجمه و مفاهیم جهت درک و تدبر هر چه بهتر آیات وحی صورت گیرد.
معاون فرهنگی دادگستری کل استان مرکزی افزود: از دیگر ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان ؛ برگزاری سلسله مباحث اخلاقی حجت الاسلام سید احمد میرمهدی مدیر حوزه علمیه امام خمینی (ره) اراک به عنوان سخنران این سلسله دروس است که درباره مباحث مختلف از جمله مکارم اخلاق و تربیت ، مطالب ارزنده ای ارائه می کند.
آقاباقری ، توزیع محصولات فرهنگی اعم از تکثیر اوقات شرعی استان و ادعیه ماه مبارک رمضان را از دیگر برنامه های این معاونت اعلام کرد.
وی گفت: با تشکیل هسته جهادی در ماه ضیافت الله، امید است بخشی از نقیصه کمبود منابع انسانی در زمینه برگزاری برنامه ها و حجم کار جبران شود.
وی با تاکید بر توجه ویژه به اقامه نماز اول وقت در تمامی دستگاه های قضایی استانی و شعب شهرستانی افزود: در ماه مبارک رمضان بر اهمیت این امر اضافه می شود و با فضاسازی و بهسازی مناسب مساجد تحت اختیار حوزه دادگستری به استقبال این ماه شریف خواهیم رفت.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.