درآمدهای شهری مهم‌ترین چالش در بخش شهرداری‌های استان مرکزی

شهردار اراک گفت: عدم درآمد پایدار شهری یکی از مهم‌ترین چالش‌ها در بخش شهرداری است که معمولاً این موارد به خوبی در شهرداری‌ها معرفی نشده و تعریف نمی‌شود.

به گزارش اخبار روزاه استان مرکزی، ابراهیم عباسی در همایش شهرداران استان مرکزی با حضور در غرفه تسنیم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به مهم‌ترین موضوع به‌منظور دستیابی به مدیریت شهری اظهار داشت: توجه به مدیریت جامع شهری یکی از مهمترین ارکان در دستیابی به توسعه شهری است که در این میان نیاز است دستگاه‌های استانی همسو با شهرداری‌ها همکاری‌های لازم را داشته باشند.

وی افزود: یکی از اولویت‌های مهم در شهرداری کلانشهر اراک برگزاری این همایش هر سه ماه یک‌بار بوده که در راستای آن بتوانیم گزارشی از عملکرد شهرداری‌ها داشته و بستری به منظور تبادل نظر فراهم شود.

شهردار اراک تصریح کرد: در واقع برگزاری این همایش می‌تواند زمینه‌ای به منظور طرح مسائل و مشکلات شهرداری‌ها و استفاده از تجربیات یکدیگر باشد.

عباسی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه توسعه شهری گفت: افزایش و توسعه فضای سبز شهری یکی از مهم‌ترین اقدامات ما در حوزه شهرداری است که در حال حاضر توانستیم میزان ۴۰درصد فضای شهری را به فضای سبز اختصاص دهیم که این اقدام بی‌شک می‌تواند عاملی مهم به منطور مهار آلودگی‌های شهری باشد.

وی ادامه داد: خوشبختانه توانستیم برای نخستین بار در سطح کشور از آبیاری زیرسطحی در ۲۲۰ هکتار انجام دهیم که این موضوع اقدام مهمی در زمینه استفاده از سیستم‌های آبیاری نوین است.

شهردار اراک تصریح کرد: پایش تصویری و هوشمندسازی ترافیک و همین‌طور شناسنامه‌دار کردن ۱۰هزار درخت در سطح شهر اراک از دیگر اقدامات انجام شده در شهرداری اراک است.

عباسی با اشاره به برون‌سپاری خدمات درون شهری گفت: یکی از اقدامات مهم در زمینه تکریم ارباب رجوع و حذف ترددهای غیرضروری درون‌شهری برون‌سپاری خدمات درون شهری است که در این زمینه به‌دنبال این هستیم که بتوانیم از زمان استفاده بهینه داشته باشیم.

وی افزود: انجام اقدامات فرهنگی در شهرداری اراک‌ و توجه به این مهم توانسته این نهاد را از نهاد صرفاً خدماتی به فرهنگی، خدماتی تبدیل کند که این موضوع سبب برقراری پیوند مستحکم‌تری میان مردم و مسئولان شهری می‌شود.

شهردار اراک تصریح کرد: توجه به بحث ورزش همگانی در ۱۴ پارک سطح شهر، حمایت از ۱۰ تیم قهرمانی، حمایت از رشته‌های ورزشی ویژه جانبازان، فرهنگسازی در مسیر توسعه ورزش‌های پهلوانی از دیگر اقداماتی است که خوشبختانه در زمینه اهمیت و توجه به موضوع ورزش در سطح شهر اراک انجام شده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.