درخواست مردم اراک مبنی بر آشتی پتروشیمی شازند با ورزش استان مرکزی

حمایت صنایع از ورزش مهمترین عامل برای روی پا ماندن ورزش هر استان و شهرستانی است، استان مرکزی با دارا بودن صنایع بزرگ و کوچک هنوز نتوانسته همچون شهرهای دیگر کشور که دارای صنایع و تیم های ورزشی مورد حمایت آنها هستند بین اهالی صنعت و اهالی ورزش آشتی برقرار کند.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرنگار پانا استان مرکزی، روز جمعه هفتم خرداد ماه اهالی شهر اراک با امضای طوماری در پارک شهدای گمنام واقع در انتهای خیابان هپکو خواستار حمایت پتروشیمی شازند از ورزش استان مرکزی شدند.

عده ای از جوانانی که با امضای طومار از پتروشیمی درخواست حمایت از ورزش را داشتند،گفتند: اکثر صنایع واقع در استان مرکزی هنوز سهم یک درصدی خود نسبت به ورزش این استان را ادا نکرده و فقط سهم آلایندگی خود را مرتب و بدون انقطاع به مردم تقدیم می کنند.

آنها افزودند: پتروشیمی شازند حتی اگر از ماجرای قرار گرفتن نامش بر روی پیراهن های تیم فوتبال استقلال خوزستان نیز بی خبر بوده است، الان باید به صورت شفاف بگوید چه برنامه ای برای سال آتی ورزش استان و ادای دینش نسبت به مردم اراک و شازند دارد؟

تعدادی دیگر از امضا کنندگان این طومار با اشاره به اینکه مسئولان پتروشیمی شازند باید سود خالص سال قبل خود را اعلام کنند، ابراز کردند: ما شنیدیم سود خالص این شرکت در سال گذشته ۶۰۰ میلیارد تومان بوده که با این احتساب سهم یک درصدی آنها در ورزش این استان ۶ میلیارد تومان می شود و این رقم قابل توجهی است.

تعدادی دیگر از اهالی شهر اراک گفتند: همیشه دود، آلایندگی و بیماری های ناشی از این آلایندگی ها نصیب مردم استان مرکزی به گواه بیمارستان آیت اله خوانساری است، اما حال که می خواهند در ورزش طبق قانون سرمایه گذاری کنند خود را کنار می کشند و در رسانه ملی اعلام می کنند ما حوصله باشگاه داری نداریم!

آنها ادامه دادند: پس مسئولان شرکت پتروشیمی هم بدانند مردم استان مرکزی هم حوصله بیماری ناشی از وجود این شرکت را ندارند!

اهالی شهر اراک با اشاره به اینکه پتروشیمی شازند دایه مهربان تر از مادر برای مردم خوزستان شده است، معتقدند: اگر پتروشیمی شازند حداقل نیم درصد از سهمش در ورزش استان مرکزی را سرمایه گذاری کند مطمئن باشید بسیاری از مشکلات ورزش این استان رفع خواهد شد.

عده ای از ورزشکاران نیز که این طومار را امضا کردند، اظهار داشتند: بسیاری از هیات های ما برای اینکه پتروشیمی حداقل کمک ناچیزی به تیم های ما بکند با آنها بارها مذاکره کرده اند اما هیچگونه پاسخی جز مخالفت دریافت نشده و حالا وقتی می بینیم نام این شرکت مادر صنایع بر روی پیراهن های تیم فوتبال خوزستان که فرسنگ ها از استان مرکزی فاصله دارد درج شده واقعا دردآور است که چرا آنها به وظیفه ذاتی خود در مقابل اهالی اراک و شازند عمل نمی کنند ولی از تیم های استان های دیگر با روی باز حمات می کنند؟

آنها تصریح کردند: حتی اگر طبق بیانیه ای که پتروشیمی شازند اعلام کرده و هیچگونه قرارداد مالی و اسپانسری با فوتبال خوزستان ندارد و این موضوع صحت داشته باشد باز هم این چیزی را از مسئولیت این شرکت در قبال ورزش استان مرکزی کم نخواهد کرد و آنها باید طبق قانون سهم یک درصدی خود را در ورزش استان سرمایه گذاری کنند.

تعدادی از ورزشکاران و ورزش دوستان نیز به حمایت های تیم های پتروشیمی بندر امام(ره) و تبریز از ورزش آن مناطق اشاره و عنوان کردند: پتروشیمی شازند نیز باید از ورزش استان مرکزی حمایت کند و این درخواست اکثریت مردم است، آنها باید به نظر مردم احترام بگذارند.
مردم شهر اراک می گویند: وقتی از شهرک مهاجران عبور می کنی در بیشتر مواقع تیرگی خاصی که ناشی از آلایندگی پتروشیمی است را بر روی شازند و اراک ملاحظه می کنید و این خیلی سخت است که آلایندگی این شرکت را ما نوش جان کنیم، بعد پول آن گوارای وجود مردم دیگر استان ها باشد.
آنها می گویند: ما توقع زیاد و نابجایی نداریم فقط می گوییم پتروشیمی شازند ورزش این استان، جوانان و ورزشکاران آن را هم ببینید، درست است شما از این اتفاق بی خبر بودید و هیچ نقشی در آن نداشتید اما الان که این خبر تلنگری برای شما و مردم شده است پس لطفا سهم یک درصدیتان را حداقل بخاطر فرزندان خودتان در ورزش بپردازید.

مردم معتقدند: ورزش عامل اصلی حفظ سلامت روحی و جسمی جامعه است که اگر با حمایت صنایع همراه باشد قهرمانی و مدال آوری را نیز در عرصه های مختلف بین المللی برای کشور به همراه دارد و آن هنگام است که صنایع متوجه ارزش این اصرار مردم در این رابطه خواهند شد.

در دیدار پایانی تیم فوتبال استقلال خوزستان در لیگ برتر نام پتروشیمی شازند بر روی پیراهن بازیکنان این تیم درج شده بود که این امر اعتراض های پیاپی مردم شهرستان اراک و شازند، همچنین اهالی ورزش استان مرکزی را به دنبال داشت.

بعد از اعتراضات مردم و اهالی ورزش، شرکت پتروشیمی شازند با صدور بیانیه ای اعلام کرد: این شرکت هیچگونه قرارداد اسپانسری با تیم فوتبال خوزستان ندارد.

در این بیانیه آنها اعلام کردند: سهام باشگاه استقلال خوزستان متعلق به بانک ملی ایران است و شرکت پتروشیمی شازند نیز یکی از شرکت های زیرمجموعه این بانک است و بانک جهت استفاده تبلیغاتی از این موقعیت، نام شرکت پتروشیمی شازند را بر روی پیراهن تیم فوتبال خوزستان درج کرده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.