دستور تسریع بازنگری در طرح‌های هادی استان مرکزی

استاندار مرکزی گفت: بازنگری در طرح‌های هادی این استان تسریع و با جدیت پیگیری شود.

« فرزاد مخلص‌الائمه» روز چهارشنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی وتوسعه استان مرکزی در اراک، افزود: توسعه روستاها یک مطالبه جدی از ناحیه مردم و ساکنان روستاها است و باید طرح‌های هادی مورد بازنگری قرار گیرد.

وی بیان کرد: البته این مهم در استان مرکزی در دستور کار است، بودجه خوبی هم برای آن در نظر گرفته شده، اما باید تسریع شود.

استاندار مرکزی ادامه داد: باید بازنگری در طرح‌های هادی با سهولت صورت گیرد تا موج مهاجرت معکوسی که از شهرهای بزرگ به سمت روستاها شکل گرفته، به لحاظ سکونت، کار و تولید تکمیل شود.

مخلص‌الائمه اظهار کرد: سرعت عمل در مجموع بنیاد مسکن برای این طرح یک ضرورت است و باید تلاش شود تا طرح هادی هدفگذاری شده امسال، محقق شود.

وی گفت: متولی اجرای طرح تکام، دفتر امور روستایی است اما بحث توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه به عنوان سند تحول روستا جز با همکاری مردم به نتیجه نمی‌رسد.

استاندار مرکزی افزود: گام‌های کوچک دولت جز با همراهی مردم به گام‌های بلند تبدیل نمی‌شود.

مخلص‌الائمه عنوان کرد: بخش روستایی نقش مهمی در حوزه تولید و سبک زندگی دارد و این بخش باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: اسناد برای اجرا ابلاغ می‌شود و اگر قرار باشد تنها امضا و ملحق به هزاران سند گذشته شود، تنها اتلاف وقت و انرژی است و نتیجه دیگری ندارد.

استاندار مرکزی در خصوص مانده اعتبارات تملک دارایی سرمایه استان هم گفت: فرصت جذب این اعتبارات روبه اتمام است و مرخصی تمام مدیران از هفته گذشته لغو شده و تا زمانیکه مانده اعتبار در حساب دستگاه‌ آنها باشد، حق خروج از استان مرکزی را ندارند.

مخلص‌الائمه بیان کرد: باقی ماندن حتی یک میلیون تومان در حساب‌ها تخلف و قابل قبول نیست.

وی تاکید کرد: زحمات و پیگیری‌های زیادی برای بودجه صورت می‌گیرد و برگشت بودجه به هیچ عنوان قابل قبول نیست و با دستگاه‌هایی که برگشت اعتبار داشته باشند، برخورد می‌شود.

استاندار مرکزی اضافه کرد: این مهم پیگیری می‌شود و دستگاه‌های نظارتی باید در فرصت باقی مانده، فشارها را زیاد کنند.

مخلص‌الائمه عنوان کرد: طرح‌های مطرح شده در نشست کارگروه زیربنایی استان مرکزی تایید شده اما برای تشریفات قانونی، باید در شورای برنامه‌ریزی هم تایید و تصویب شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تسلیت ایام سوگواری آخر ماه صفر، از زحمات دستگاه‌های اجرایی، خادمین و موکب‌داران استان مرکزی که مجدانه در ایام اربعین حسینی تلاش داشتند، تقدیر کرد و گفت: در این ایام ۳۱ موکب در داخل استان، ۵۵ موکب در خاک عراق و ۷۲ موکب و ایستگاه صلواتی برای جاماندگان اربعین در استان تلاش خالصانه داشتند تا اربعین متفاوتی را خلق کنند و تلاش‌های آنها با رضایتمندی خوبی همراه بود.

استاندار مرکزی در خصوص جشنواره شهید رجایی نیز عنوان کرد: برخی از دستگاه‌های استان در سامانه شهید رجایی خود را معرفی نکردند و حضور نیافتند که جای گله‌مندی دارد و این اتفاق خوبی نیست.

مخلص‌الائمه افزود: همه دستگاه‌های اجرایی استان باید در این جشنواره شرکت کنند تا مورد ارزیابی قرار گیرند.

وی تاکید کرد: عملکرد سال گذشته دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی در جشنواره شهید رجایی با دقت بررسی شد و با توفیقات خوبی همراه بود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی گفت: زمان جذب اعتبارات عمرانی سال ۱۴۰۱ روبه اتمام است و این مهم در چندین نشست با حضور استاندار مرکزی به دستگاه‌های اجرایی تاکید شده و نشست‌های مختلفی نیز در معاونت عمرانی استانداری مرکزی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برگزار شده است.

« نوربخش عسکری» افزود: دستگاه‌های اجرایی تعهد داده‌اند تا ۲۷ شهریورماه جاری اعتبارات در اختیار خود را جذب کنند و این مهم روزانه از خزانه گزارش‌گیری می‌شود.

وی بیان کرد: استان مرکزی جزو معدود استان‌هایی است که با تلاش شبانه‌روزی و همکاری دستگاه‌های مختلف، موافقت‌نامه سال ۱۴۰۲ را مبادله و به اتمام رسانده که این مهم جای تقدیر دارد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی استان باید پس از اعتبارات سال ۱۴۰۱، پیگیر جذب تخصیص اعتبارات سال جدید باشند تا پروژه‌های اولویت‌دار هدفگذاری شده در زمان موعد به اتمام رسد.

عسکری اظهار کرد: مکاتباتی با دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی در خصوص
مصوبات سفر رئیس جمهوری برگزار شده و مقرر است تا پنجم مهرماه امسال، آخرین اقدامات، اعتبارات، پیشرفت فیزیکی و تخصیصات ابلاغی از منابع ملی و داخلی به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اعلام شود تا در اواسط مهرماه، نشست پیگیری و رصد مصوبات دور اول سفر برگزار شود.

وی تاکید کرد: همچنین باید پیشنهادات دستگاه‌های اجرایی استان برای دور دوم سفر ارایه شود تا بتوان با آمادگی کافی به استقبال سفر دور دوم رفت.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.