آغاز مطالعه ۱۴ طرح پژوهشی در استان مرکزی

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مرکزی گفت: مطالعه ۱۴ طرح پژوهشی در بخش‌های مختلف در این استان آغاز شد.

سید «مجتبی آل یاسین» روز پنجشنبه در کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان مرکزی، افزود: تاثیر عوامل اقلیمی بر تغییر کاربری اراضی و اجرای برنامه‌های اصلاحی آبخیزداری در حوزه‌های آبخیز، برسی عوامل موثر بر تنش‌های کارگری در شرکت‌های بزرگ استان، تدوین سند تقسیمات کشوری و آسیب شناسی ساخت و سازهای غیر مجاز در سطح شهرستان های استان از جمله طرح‌های پژوهشی در حال مطالعه در استان است.

وی ادامه داد: بررسی اثر بخشی وام روستایی از محل صندوق توسعه ملی، مکاتبات استقرار مرکز لجستیکی در شهر اراک و ظرفیت سنجی توانمندی‌های صادراتی بر مبنای شناسایی محصولات دارای مزیت نسبی در بخش صنعت استان مرکزی از دیگر طرح‌های پژوهشی در حال مطالعه در استان است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مرکزی خاطر نشان کرد: تحلیلی بر زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی و شناسایی ظرفیت‌های سرمایه گذاری مبنی بر محیط زیست، به روز رسانی طرح‌های جامع گردشگری شهرستان اراک، محاسبه ظرفیت‌های رشد بخش‌های اقتصادی استان به عنوان پیشران‌های رشد اقتصادی هشت درصدی در برنامه هفتم توسعه از دیگر طرح‌های پژوهشی در حال مطالعه در استان است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی نیز گفت: ۷۰۰ میلیارد ریال منابع مالی برای اجرای طرح‌های پژوهشی در سال جاری اختصاص یافته که نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته است.

«نوربخش عسکری» با یادآوری علت کاهش منابع مالی پژوهشی افزود: سال گذشته در قانون بودجه تبصره یک و ۶ مستثنا شده بود که امسال علاوه بر این بندها، حقوق نیروهای قراردادی در فصل ۲ نیز مستثنا شده‌است.

وی ادامه داد: ۱۴۲ شرکت دانش بنیان معادل ۲ درصد این شرکت‌ها در استان مرکزی قرار دارند و در صورتی که شرکت‌ها خروجی محور باشند اعتبارات پژوهشی در اختیار آنان قرار می گیرد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی نیز گفت: ۲۰ فرصت سرمایه گذاری بر اساس قراردادی با دانشگاه صنعتی اراک پیش بینی شده که از این تعداد ۱۰ فرصت به ۲ زبان ثبت شده‌ است.

سعید ملااسماعیلی افزود: نیاز است دستگاه‌های استان مرکزی نسبت به معرفی طرح‌های سرمایه گذاری به اداره کل اقتصاد و دارایی استان معرفی شود.

استان مرکزی با حدود سه هزار واحد صنعتی به عنوان قطب صنعت کشور به شمار می‌رود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.