حفاظت شبانه روزی ۱۲ اکیپ از عرصه های منابع طبیعی استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی، غلامعباس فراهانی در گفت و گو با خبرنگار پانا، افزود: با توجه به گشت و مراقبت های انجام شده از عرصه های منابع طبیعی در نیمه اول تعطیلات نوروزی هیچگونه تخریب و تصرفی در این عرصه ها صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: حفاظت از عرصه های منابع طبیعی رویکرد پیشگیرانه دارد که یگان حفاظت به صورت گشت و مراقبت از عرصه های منابع طبیعی حفاظت می کند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزییکی از اهداف و وظایف اصلی یگان حفاظت را پیشگیری از وقوع آتش سوزی، تخریب و تجاوز به عرصه های منابع طبیعی دانست.

فراهانی تصریح کرد: در ایام تعطیلات و در طوب مسافرت های نوروزی مردم بیشتر در دامن طبیعت حضور پیدا می کنند که باید نکات ایمنی را نیز رعایت نمایند .

وی خودداری از روشن نمودن آتش در مراتع و پارکهای جنگلی بخصوص در مناطقی که دارای خار و خاشاک است، استفاده از پیک نیک برای تهیه غذا، خودداری از کندن گیاهان، بوته ها و گلهای طبیعی به منظور حفظ آب و خاک و تولید اکسیژن، خودداری از ریختن زباله و انداختن ته سیگار روشن در حاشیه جاده ها و پارکهای جنگلی و مراتع و … را از مواردی عنوان کرد که مردم باید نسبت به انجام آن اقدام نمانید.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی در پایان گفت: تقاضا داریم مردم با دیدن کمترین اثری از دود و آتش در صورت امکان آن را خاموش نمایند و در غیر این صورت سریعا با تلفن ۱۵۰۴ مردم و منابع طبیعی تماس گرفته و مشخصات دقیق منطقه را به پاسگاه ویژه منابع طبیعی  منطقه اطلاع دهند .

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.