تنها بیمارستان تخصصی زنان استان مرکزی فاقد امکانات و تجهیزات کافی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، دکتر مریم مکتبی در حاشیه بازدید استاندار و هیئت همراه از این مرکز ضمن اشاره به گذشت نیم قرن از تأسیس این بیمارستان اظهار کرد: این بیمارستان در سال ۴۶ به عنوان یک درمانگاه تأسیس شد و در نهایت بدون تغییر فضا به یک بیمارستان تبدیل شد.

 

وی با اشاره به بازسازی های سطحی این بیمارستان از زمان تأسیس تاکنون عنوان کرد: فضای این بیمارستان به نسبت مراجعین آن محدود است و دارای بافتی فرسوده، قدیمی و غیر مهندسی است.

 

مکتبی به ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی زنان در این مرکز اشاره کرد و گفت: بخش مراقبت فوق تخصصی این مرکز با مراکز تهران برابری می کند که البته این موفقیت به برکت وجود پرسنل و نیروی درمانی بیمارستان طالقانی است نه تجهیزات آن.

 

رئیس مرکز درمانی آموزشی بیمارستان آیت الله طالقانی اراک بیان داشت: این مرکز تنها مرکزی است که به زنان و نوزادان در سطح استان خدمات ویژه می دهد و در صورتی که فضا گسترده و تجهیزات پیشرفته تری در نظر گرفته شود قطعا خدمات بهتری به همشهریان ارائه خواهد شد.

 

وی ضمن تأکید بر نیروی انسانی متخصص و عدم وجود امکانات و تجهیزات در این مرکز بیان داشت: استان های محروم از جمله لرستان که در جوار این استان قرار دارند نیز چشم امید به این بیمارستان بسته اند.

 

مکتبی مجهز کردن این بیمارستان به دستگاه‌های پیشرفته را دلیلی بر ارتقای این مرکز در بخش آموزش دانست.

 

وی با اشاره به خرابی دستگاه پلاسما فرز این مرکز که منجر به از دست دادن یک مادر در ۱۳ فروردین شد، توضیح داد: در کل استان تنها یک دستگاه پلاسما فرز موجود است و در حال حاضر خراب است.

 

رئیس مرکز درمانی آموزشی بیمارستان آیت الله طالقانی اراک ادامه داد: هزینه خرید این دستگاه ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان است و مبلغی بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان برای تعمیر این دستگاه مورد نیاز است.

 

مکتبی با اشاره به کمبود فضا در بخش مراقبت های ویژه نوزادان NICU، عنوان کرد: کادر درمانی بسیار قوی در این مرکز وجود دارد اما متأسفانه با کمبود دستگاه مواجه هستیم.

 

وی افزود: این بخش یکی از بهترین مراکزی است که نوزادان در آن نگهداری می شوند به طوری که از تمام استان و استان‌های دیگر به این بخش ارجاع می شوند اما متأسفانه کمبود دستگاه باعث می شود که گه‌گاه با هزینه های بسیار زیاد بیماران به تهران اعزام شوند.

 

مکتبی گفت: بخش مراقبت های ویژه نوزادان این مرکز دارای هفت دستگاه است و اگر به ۱۰ دستگاه ارتقا یابد بخشی از مشکلات با هزینه ای بالغ بر ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان مرتفع خواهد شد.

 

وی در ادامه، تجهیزات فرسوده را یکی از دلایل نارضایتی در این مرکز دانست و گفت: در تعطیلات عید بالغ بر دو هزار و ۲۰۰ نفر مراجعه کننده پرخطر از شهرستان‌های استان و دیگر استان‌ها به خصوص لرستان به این مرکز مراجعه کردند.

 

مکتبی در پایان با بیان اینکه در این بیمارستان ماهانه حدود ۷۰۰ زایمان انجام می شود که ۴۵ درصد آنها به صورت سزارین است، دلیل رنج بالای سزارین در این مرکز را ارجاع تمامی بیماران پرخطر به این مرکز عنوان کرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.