مقیمی: ۷۲۰ میلیارد ریال بودجه به استان مرکزی اختصاص یافته است

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از خمین، محمدحسین مقیمی در مراسم اختتامیه جشنواره استانی “لوبیا و سیب درختی” در شهر قورچی باشی شهرستان خمین برضرورت توسعه کشاورزی در استان اظهار کرد: رشد بخش کشاورزی به عنوان بستری برای کسب اهداف توسعه در کشورهای در حال توسعه امری ضروری قلمداد می شود که در میان اهداف مورد نظر، بهبود و تقویت رشد اقتصادی و کاهش فقر، بهبود امنیت غذایی و حفظ منابع طبیعی بسیار مهم هستند.

وی افزود: بخش کشاورزی به طور مستقیم از طریق تولید بیشتر و صادرات و به صورت غیر مستقیم از طریق افزایش تقاضا برای خدمات و کالاهای صنعتی در جوامع روستایی، به رشد اقتصادی کمک نموده و در نتیجه سبب خلق فرصت های شغلی جدید می‌شود.

مقیمی تصریح کرد: دولت یازدهم با اقدامات کارشناسی و برنامه ریزی در صدد افزایش تولیدات کشاورزی و دامداری و تکیه بر بسترهای اشتغال پایدار و خودکفایی در این بخش است و به توسعه صنایع تولیدی و اشتغال‌زای کوچک در مناطق روستایی کشور توجه خاص دارد و عرصه کشاورزی و صنایع تبدیلی از موضوعات مهم و مدنظر دولت است.

استاندار استان مرکزی با اشاره به برنامه های در دست اجرای استان در حوزه کشاورزی و توسعه این بخش گفت: تصمیم سازان استان مرکزی یکی از راهبردهای کلان رونق اقتصادی استان را در راه اندازی بازارچه های صنایع دستی در شهرستانهای استان و پرداخت تسهیلات به متقاضیان دارای شرایط مشاغل خانگی گذاشته اند و آموزش متقاضیان در مهارتهای تولیدات خانگی نیز از اولویت ها است.

مقیمی به بحث خشکسالی خمین اشاره و تصریح کرد: پدیده خشکسالی و کاهش بارندگی در چند سال گذشته در استان مرکزی و به ویژه در شهرستان خمین از مسایل نیازمند مدیریت جدی است و چرا که بیش از نیمی از جمعیت خمین با کشاورزی کسب درآمد می کنند و کم آبی درآمد و اشتغال بهره برداران منطقه را تحت تاثیر قرارداده است.

وی افزود: مدیریت صحیح در مصرف آب، تکمیل عملیات اجرایی سیستم آبیاری نوین و توجه به توصیه های آموزش وترویج کارشناسان کشاورزی بهترین گزینه برای برون رفت از بحران کم آبی است.

مقیمی تصریح کرد: دولت یازدهم با هدف رفع معضلات شهرستانهای استان مرکزی ۷۲۰میلیارد ریال اعتبار امسال اختصاص داده که ۱۰۲ میلیارد ریال از این میزان اعتبار به شهرستان خمین تخصیص یافته است.

مقیمی افزود: با این میزان اعتبار بخش عمده از مشکلات کشاورزی، زیرساخت ها و راه های روستایی خمین رفع شود تا بتوانیم در اینده ای نه چندان دور شاهد توسعه و پیشرفت زادگاه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی باشیم.

وی بر توجه به حوزه کشاورزی تاکید و تصریح کرد: بخش کشاورزی ، به عنوان محرک رشد اقتصادی، به ویژه در کشورهای در حال توسعه مطرح بوده و کشاورزی نقش مهمی در تولیدناخالص داخلی و اقتصاد روستایی ایفا کرده و بخش قابل ملاحظه ای از جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.