بازدید مقدسی از غرفه مطبوعات و غرفه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی

ماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: انتقاد منصفانه تکلیف رسانه های توسعه خواه و فرهنگ ساز است.

به گزارش ایرنا، سید مهدی مقدسی شامگاه یکشنبه در حاشیه بازدید از غرفه مطبوعات و غرفه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در بیست وسومین نمایشگاه مطبوعات کشور در تهران، افزود: رسانه ها صدای گروه ها و طیف های فکری مختلف است و باید کارویژه های قوی این حوزه در راستای هدایتگری افکار عمومی به سوی توسعه، اشاعه نقد منصفانه در جامعه و تقویت نشاط اجتماعی به درستی استفاده شود.
وی اظهار کرد: پاشنه آشیل جامعه فرهیخته استفاده از ابزار و جایگاه های در اختیار برای دستیابی به قدرت است در حالیکه جامعه روشنفکری رسالت عظیم و سنگینی در راهبری مباحث فکری و روشنگری در لایه های مختلف جامعه دارد.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر حرکت حرفه ای و اخلاق مدارانه خبرنگاران با افزایش قدرت تحمل نقد پذیری مسئولان همراه شود، روند توسعه و آبادانی استان شتاب بیشتری می گیرد.
وی ادامه داد: مدیران دستگاه اجرایی باید خبرنگاران را به عنوان بازوی قدرتمند خود بدانند و از نقد منصفانه رسانه ها نهراسند.
مقدسی بیان کرد: تولید فکر و ایجاد گفتمان پرسشگر با تکیه بر ظرفیت های منطقی و کارشناسی کار رسانه ها در جامعه است که این مهم را با قلم زیبا، نقد سازنده و صداقت و بی طرفی دنبال می کنند.
وی تاکید کرد: میزان مطالعه کتاب و نشریات در کشورهای توسعه یافته به هیچ عنوان قابل مقایسه با ایران نیست که علت کمبود این مهم در کشور ایران باید از سوی اصحاب رسانه به عنوان کارشناسان فرهنگی مورد بررسی و آسیب شناسی قرار گیرد.
بیست وسومین نمایشگاه مطبوعات کشور از پنجم آبان ماه جاری در تهران گشایش یافته و تا ۱۲ آبان نیز ادامه دارد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.