حمایت از تولید از واجب‌ترین کار هاست

معاونت قضائی دادستان کل کشور در بازدید از شرکت‌های پتروشیمی پلی پرو پیلن الوند و پترو صنعت پیشتاز شازند گفت: امروز حمایت از تولید از واجب‌ترین کار هاست.

به گزارش اخبار روزانه مرکزی، عمرانی معاون قضائی دادستان کل کشور، به همراه مفتح قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت، رسولی نژاد عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، قربانی دادستان مرکز استان ، آصفری نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی، آقای هشرودی دادستان شهرستان شازند از روند ساخت و تکمیل پروژه شرکت‌های پلی پروپیلن الوند و پتروصنعت پیشتاز شازند بازدید و از نزدیک با مسائل و مشکلات این دو صنعت آشنا شدند.

عمرانی معاونت قضائی دادستان کل کشور در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: امروز حمایت از تولید از واجب‌ترین کار هاست.
وی افزود: امروز نمایندگانی از سه قوه قضائیه، مجریه و مقننه حضور دارند و ما مشکلات و موانعی را که پیش روی این شرکت و واحد‌های مشابه است را طبق وظیفه شرعی و قانونی بررسی  می کنیم و از نزدیک شاهد مراحل پیشرفت پروژه‌ای که میتوانند موجب حیات و اشتغال حدود ۵۰۰ نفر باشد،  هستیم.

وی با اشاره به کار آمد بودن محصولات این شرکت افزود: این شرکت کم و بیش جزء شرکت‌های دانش بنیان به شمار می‌آید که محصولات تولیدی آن نیاز‌های آینده کشور را برطرف می کند.
در ادامه مفتح قائم مقام وزیر صمت هم گفت: یکی از مزیت‌های کشور ما فعالیت صنایع پتروشیمی است که تاکنون متاسفانه تنها ۱۰ درصد زنجیره ارزی با فعالیت های این صنایع تامین شده که باید این میزان افزایش یابد.
وی افزود: این واحد صنعتی در واقع یکی از حلقه‌های ابتدایی زنجیره تولید در کشور است که صنعت نساجی، صنایع بسته بندی و… را حمایت می‌کند.

مفتح با اشاره به مشکلات مشابه پیش روی واحد‌های تولیدی پتروشیمی گفت: ما در وزارت صنعت، معدن و تجارت پشتیبانی جدی از صنایع پتروشیمی خواهیم داشت و جزء برنامه‌های اصولی ماست که توسعه آن مد نظر است.
وی افزود: برای عمل به فرامین مقام معظم رهبری در مورد کاهش خام فروشی مواد اولیه به کشور‌های دیگر و خودکفایی و تولید محصولات مورد نیاز کشور، پتروشیمی‌ها یکی از صنایع مهم به شمار می‌روند که نقش مهمی در اجرای این فرمان دارند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.