۹ دی؛ زمینه‌ساز رشد بیداری اسلامی و ظرفیت انقلابی در جنگ نرم

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، نهم دی روز پیروزی ملت ایران در برابر فتنه‌گران داخلی و خارجی و مصداق بارز آیه ۷ سوره مبارکه محمد «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرْکُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ؛ اى کسانى که ایمان آورده‌‏اید اگر خدا را یارى کنید یاریتان می‌‏کند و گام‌هایتان را استوار می‌دارد» بوده و به همگان نشان داد که با گذشت بیش از سی سال از عمر مبارک انقلاب اسلامی، مردم شریف ما کماکان پایبند به ارزش‌ها و لبیک‌گوی ولی‌فقیه زمان‌اند و از اسلام عزیز و انقلاب اسلامی به خوبی پاسداری می‌کنند.

پس از انتخابات ریاست جمهوری سال۸۸ از سوی برخی عناصر علیه نظام شعار داده شد و به تخریب اماکن عمومی و خصوصی پرداختند. مجموعه این ناآرامی‌ها و اتفاقات تحریک معترضین از سوی دو تن از نامزدهای انتخابات به ادامه اعتراضات خیابانی، همراهی رسانه‌ها و شبکه‌های معاند بیگانه، اعلام حمایت اپوزیسیون خارج‌نشین، منافقین و سلطنت‌طلب‌ها از نا آرامی‌ها، همگی نشان از جریان خزنده ای داشت.

این جریان پس از ایجاد فضای غبارآلود عملاً فتنه‌ای را شکل دادند که در آن حمایت‌های دشمنان خارجی نظام نیز کاملا روشن بود. این فتنه با هدف به چالش کشیدن مبانی و تشکیک در مقبولیت نظام طراحی و به اجرا درآمد.

اوج گستاخی فتنه‌گران و وابستگان آنها درجریان آشوب‌های خیابانی ، هنجارشکنی و سوء استفاده از رافت نظام اسلامی، هتک حرمت به ساحت حضرت امام حسین(ع)  و تعرض به مقدسات دینی مردم در ایام محرم بود. ولی بفاصله کمی از این واقعه تأسف‌انگیز، مردم انقلابی با حرکتی عاشورایی، خودجوش و تحسین‌برانگیز در راستای حراست از ارزش‌های دینی و معنوی خود و حمایت از نظام و رکن اصلی آن یعنی ولایت فقیه با برپایی راهپیمایی کم نظیری، پیام مهمی را به سران فتنه و وابستگان آنها در داخل و خارج کشور و همچنین حامیان خارجی آنان اعلام کردند که محتوای آن پایداری و استقامت در راستای حفظ ارزش‌های اسلامی نظام و تداوم حرکت انقلاب بود.

دامنه حضور مردمی حماسه ۹دی ۸۸ آنقدر وسیع بود که گویا بهمن ۵۷ دوباره‌ای در ایران در حال تحقق است و همگان را به یاد ایام پیروزی انقلاب اسلامی می انداخت که همه اقشار مردمی درصدد مقابله و مبارزه با رژیم شاهنشاهی برآمدند و تنها تفاوت حماسه ۹دی ۸۸ و بهمن ۵۷ تنها در این بود که مردم ایران در بهمن۵۷ به دنبال تغییر رژیم و استقرار حکومت جدید در جامعه بودند ولی در حماسه ۹دی ۸۸ مردم بر ادامه راه دفاع از نظام و حریم ولایت تاکید داشتند و اعلام رضایت و علاقه مندی خویش را از نظام جمهوری اسلامی اعلام کردند.

قوى‌ترین و آخرین ضربه را ملت در روز ۹ دى به دشمن وارد کرد

رضا کوچکی، مسئول کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد خمین در همین رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، گفت: قوى‌ترین و آخرین ضربه را ملت در روز ۹ دى به دشمن وارد کرد و کار ملت ایران در ۹ دی همچون ۲۲ بهمن کار عظیمى بود.

وی با بیان اینکه دشمنان نظام سعی کردند در صحنه‌ تبلیغات، در صحنه‌ سیاست جهانى، از اغتشاشگران حمایت کنند افزود: روسای جمهور کشورهای مستکبر، اغتشاش‌گران خیابانى و خراب‌کارانى را که با آتش زدن می‌خواستند موجودیت خودشان را نشان بدهند، ملت ایران نامیدند تا شاید بتوانند اوضاع را آنچنان که طبق میل خودشان است، در افکار عمومى دنیا و کشورمان به تصویر بکشند اما یکپارچگى ملت آشکار شد.

کوچکی ادامه داد: همه‌ احزاب سیاسی که در عرصه‌ سیاسى به هر نامزدىراى داده بودند، وقتى دیدند دشمن در صحنه است، راه انقلاب که همان صراط مستقیم است را در پیش گرفتند.

وی با اشاره به اینکه حماسه ۹ دی ظرفیت انقلاب اسلامی در مقابله با جنگ نرم را آشکار کرد، گفت: این حماسه تاریخی ملت ایران، بستر رشد بیداری اسلامی در منطقه را هموار ساخت.

مسئول کانون‌های مساجد خمین، تصریح کرد: در انتخابات ۸۸ به رغم اقدامات و تحرکات برخی از فعالان سیاسی کشور که از اصول و گفتمان ناب حضرت امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی عبور کرده بودند، فضای سیاسی کشور با مدیریت هوشمندانه مقام معظم رهبری به گونه‌ای سامان یافته بود که جز این گفتمان، برای گفتمان‌های دیگر فرصتی در عرصه سیاسی کشور و رقابت‌های انتخاباتی نبود.

وی افزود: حضور ۴۰ میلیون نفر از واجدان شرایط رأی در انتخابات نشان داد که مکتب امام(ره) با گذشت سه دهه همچنان در کشور پویا و زنده است.

کوچکی در ادامه فتنه ۸۸ را برآمده از اراده دشمنان پنهان و آشکار نظام و ملت بیان کرد و ادامه داد: این فتنه نسخه اعطایی نظریه‌پردازان کودتای مخملین به پیاده‌نظام شان در داخل ایران بود اما این بار نیز همچون همه مقاطع بعد از انقلاب اسلامی محاسبات دشمنان و فریب‌خوردگان‌، اشتباه بود.

وی با بیان اینکه اساس کار مومن شناختن موقعیت و حضور در لحظه‌ مناسب و مورد نیازاست افزود: در شرایط فتنه، تشخیص راه درست دشوارتر است البته خدا با فرستادن راهنما حجت را بر مردم تمام کرده است و ولایت فقیه همان حجت خدا است.

مسوول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خمین در پایان با اشاره به اینکه ۹ دی تنها تجمع میلیونی مردم علیه خواص بی‌بصیرت بود، خاطرنشان کرد: نکته‌ای که حضور مردم در ۹ دی را از دیگر راهپیمایی‌ها متمایز می‌کند این است که حضور میلیونی مردم و نمایش اعتماد به نظام دراین روز در اوج فضاسازی دشمنان خارجی و داخلی بود و اعتراض به خواص بی‌بصیرت، جزء اهداف اصلی مردم برای حضور در این حماسه بزرگ است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.