برگزاری مراسم بزرگداشت حماسه ۹ دی ماه که با حضور فرماندهان حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج

به گزارش مرزکی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، آیت‌الله محسن اراکی عصر امروز در مراسم بزرگداشت حماسه ۹ دی ماه که با حضور فرماندهان حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج و سرگروه‌های شجره طیبه صالحین در کانون بسیج اراک برگزار شد، اظهار داشت: اگر ملت‌ها از رهبر خود تبعیت کرده و گوش به فرمان ایشان باشند قطعا موفق شده و به قدرت دست خواهند یافت.

وی بیان کرد: هم اکنون در غرب تبعیت کورکورانه از رهبر به عنوان یک اصل مطرح شده که این امر کشورهای این‌چنینی را به ابرقدرت در جهان تبدیل کرده است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: اگر امروزه کشور ایران مقتدر و قدرتمند است به دلیل وجود ملتی تابع است که در همه شرایط از ولایت فقیه پیروی می‌کنند.

اراکی با بیان اینکه ۹ دی به عنوان روز بصیرت نام‌گذاری شده است خاطر نشان کرد: بصیرت در قرآن و در روایات ائمه اطهار به عنوان دارویی در مقابل فتنه‌ها مورد تاکید قرار گرفته است.

وی تأکید کرد: فتنه ‌انگیزی مهم‌ترین ابزار دشمنان هنگام برپا شدن حکومتی اسلامی است که از آن برای مقابله با رهبران دینی استفاده می‌کنند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عنوان داشت: گمان‌ها و شک‌ها را می‌توان دو عامل اساسی در بروز فتنه دانست که اگر فرد پس از ارائه دلایل و برهان‌ها پیرامون موضوعی خاص به شک خود ادامه دهد به آتش فتنه دامن خواهد زد.

اراکی ادامه داد: راهی که دین اسلام و تشیع در پیش گرفته با برهان و روشنی آمیخته شده است و برای بیان مسائل آن نیازی به مطرح شدن دلیل نیست، چراکه این راه روشن و مشخص است.

وی یادآور شد: یکی از راهکارهای اهل فتنه زیر سوال بردن مسائل بدیهی است که می‌خواهند مسائل روشن را با برهان‌های خود زیر سوال برده و حقانیت آن را با شک آمیخته کنند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی توضیح داد: انتخاب ولایت فقیه را می‌توان یکی از مهم‌ترین مصادیق استقلال دانست چرا که ایشان با نظر مجلس خبرگان که نمایندگان مردم هستند انتخاب می‌شوند.

اراکی اضافه کرد: ولایت فقیه باید عادل‌ترین، حکیم‌ترین، فقیه‌ترین و… افراد جامعه باشد که خوشبختانه رهبر معظم انقلاب اسلامی از حکیم‌ترین رهبران جهان اسلام می‌باشند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تشریح کرد: ملت ایران باید خداوند را به خاطر وجود مقام معظم رهبری شاکر بوده و در تمام مراحل تابع ایشان باشند.

اراکی عنوان داشت: امروزه رهبران جهان در ارزیابی‌ها و تحلیل‌های خود به این نتیجه رسیده‌اند که سیاست‌ها و تدابیر مقام معظم رهبری حکیمانه و بی‌نظیر است.

به گفته وی؛ یکی از سران فتنه نیز اذعان کرده مقام معظم رهبری فردی زاهد و کم‌نظیر در جهان است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان داشت: یکی از دلایل و نتایج قیام امام حسین(ع) شکست فتنه بنی‌امیه بوده است چرا که خلفای آن زمان می‌خواستند با ایجاد فضایی مبهم چهره اسلام و ائمه را خدشه‌دار کرده و با ایجاد تردید در میان مردم خود به خلافت برسند.

این مسئول با بیان اینکه با قیام امام حسین(ع) مرز بین حق و باطل به طور کامل مشخص شد ادامه داد: اگر دشمن در آن زمان موفق می‌شد تا اهداف خود را ترویج دهد قطعاً زهد، تقوا، اسلام، عفاف، پاک‌دامنی و… به ضد ارزش تبدیل می‌شدند.

اراکی گفت: ترویج اسلام و باقی ماندن این دین تاکنون مرهون رشادت‌ها و قیام این امام بزرگوار است که اگر قیام ایشان نبود قطعا ارزش‌های دینی نیز از بین می‌رفت.

به گفته وی؛ قیام عاشورا قیامی فتنه‌شکن و روشنگر برای اثبات حقانیت امام علی(ع) به شمار می‌رود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: امام علی(ع) نیز تشیع را پایه‌ریزی کرده و قشر عظیمی از مسلمانان را با کمک اصحاب خود در منطقه تربیت کردند.

اراکی در پایان بیان کرد: این امام بزرگوار اموال بیت‌المال را به طور مساوی در میان مسلمانان تقسیم می‌کردند که همین موضوع سبب شد تا دشمنان به ایجاد فتنه پرداخته و در مقابل ایشان صف‌آرایی کنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.