ناامیدی ۹۰ درصد بانوان تحصیلکرده استان مرکزی از دستیابی به شغل مناسب

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی- زهرا فرجی در اولین جلسه شورای اداری استان مرکزی در سال جدید ضمن گرامیداشت هفته زن و با بیان اینکه ۴۲٫۲ درصد جامعه استان را بانوان و از این درصد ۳۰٫۷ درصد را بانوان ۱۵ تا ۲۹ سال تشکیل می‌دهند، گفت: ۷۲٫۵ درصد بانوان استان باسواد هستند که این نرخ ۱٫۶ درصد کمتر از نرخ کشوری است.

مدیر کل دفتر امور بانوان استانداری استان مرکزی افزود: ۹۰ درصد بانوان که در سنین کار هستند از دسترسی به شغلی مناسب در استان ناامید هستند.

فرجی ادامه داد: ۲۳٫۲ درصد بانوان تحصیلکرده استان بیکار هستند و با توجه به اینکه ۸۱ درصد مردان تحصیلکرده در استان مشغول به کار هستند، این نرخ تفاوت بین اشتغال بانوان و آقایان را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه ۷۳٫۴ درصد بانوان تحصیلکرده استان سطح سواد عالی دارند، افزود: بیشترین اشتغال بانوان در حوزه متخصصان با ۹۲٫۴ درصد و کم‌ترین اشتغال مربوط به حوزه صنعت‌گران است.

مدیر کل دفتر امور بانوان استانداری استان مرکزی در رابطه با زنان سرپرست خانوار عنوان کرد: از کل جمعیت غیر فعال بانوان استان ۶۳ درصد بانوان خانه‌دار و ۱۱٫۲زنان سرپرست خانوار هستند.

فرجی در خصوص وضعیت سلامت بانوان استان گفت: حدود ۲۰ درصد بانوان بالای ۲۰ سال استان به یک بیماری مبتلا هستند و در راستای کاهش این آمار باید اقدامات موثری انجام شود.

وی با بیان اینکه ۱۰ درصد معتادین استان را بانوان تشکیل می‌دهند، افزود: گرایش به مصرف مواد مخدر صنعتی بخصوص در سنین پایین، طلاق، اقدام به خودکشی و بیکاری از جمله معضلات اجتماعی بانوان هستند که رفع آنها نیاز به نگاه ویژه دارد.

مدیر کل دفتر امور بانوان استانداری استان مرکزی در رابطه با بانوان آسیب دیده و در معرض آسیب بیان کرد: اقداماتی برای این بانوان باید در نظر گرفته شود از جمله ایجاد بازارچه‌ جهت ایجاد اشتغال برای این بانوان و نیز ایجاد خانه امن که باید در دستور کار قرار گیرد.

فرجی بیان کرد: همچنین باید برای بانوان روستایی نیز زمینه ایجاد اشتغال فراهم شود تا مانع مهاجرت خانواده‌ها از روستا به شهر و خالی شدن روستاها از سکنه شویم.

مدیر کل دفتر امور بانوان استانداری استان مرکزی همچنین، بر لزوم ایجاد مراکز تفریحی رفاهی برای بانوان در استان تاکید کرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.