تقویت خطوط ریلی یکی از مطالبات مردم استان مرکزی در سفر رئیس جمهور است

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، محمود زمانی ‌قمی ظهر دیروز در نخستین جلسه شورای اداری سال ۹۵ اظهار داشت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری در مورد تحقق اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در حال حاضر اصلی‌ترین نیاز کشور تحقق این اهداف است.

وی با اشاره به اهمیت رفع مشکلات اقتصادی در کشور و استان مرکزی افزود: ادارات و تمامی دستگاه‌های زیربنایی استان باید برنامه‌های یک ساله خود در زمینه تحقق اهداف این سیاست‌ها را تهیه کنند و به منظور بررسی و رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت در اختیار استانداری قرار دهند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: تمامی برنامه‌ریزی‌ها توسط تمامی بخش‌ها و دستگاه‌ها باید واقع‌بینانه و متناسب با امکانات و داشته‌های استان انجام شود تا قابلیت اجرایی داشته باشند.

زمانی ‌قمی ادامه داد: مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید در انجام مصاحبه‌ها دقت لازم و کافی را داشته باشند و از دادن وعده‌های دروغ و نشدنی جلوگیری کنند تا سبب تخریب و از بین بردن ارائه خدمات دولت یازدهم به مردم و ایجاد از هم گسیختگی در جامعه نشوند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت تحقق اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تقویم ۶ ماهه برگزاری جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی تهیه شده و به تمامی دستگاه‌های اجرایی ارائه و همه افراد موظف هستند در این جلسات شرکت داشته باشند.

استاندار مرکزی بیان داشت: تمامی واحدهای صنعتی دارای مشکل در استان شناسایی و فایلی از این واحدها تهیه شده که به منظور رفع مشکلات این بخش‌ها باید راهکارهای مناسب عملی ارایه شود.

زمانی ‌قمی اظهار داشت: توجه به اشتغال خرد با توجه به نام‌گذاری امسال تحت عنوان اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل باید مورد توجه قرار گیرد و در این زمینه کمیته امداد امام خمینی (ره)، شیلات، بسیج سازندگی، میراث فرهنگی و فنی و حرفه‌ای باید با جدیت ورود کنند، همچنین بانک‌ها و موسسات اعتباری باید تسهیلات خود را به این سمت سوق دهند.

وی با اشاره به اهمیت شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان افزود: علاوه بر شناسایی این فرصت‌ها باید در زمینه تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های دارای پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی اقدام شود که در حال حاضر ۳۸۸ طرح در استان با این مقدار پیشرفت وجود دارد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: اگر بتوانیم ۵۰ درصد این طرح‌ها و پروژه‌ها را محقق کنیم برای تعداد زیادی از افراد ایجاد شغل خواهیم کرد و این مشکلات با توجه به اینکه هم‌اکنون تحریم‌ها در کشور برداشته شده، به طور حتم محقق خواهد شد.

زمانی ‌قمی با اشاره به اهمیت صرفه‌جویی و پرهیز از تبذیر در زمینه تحقق اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ادامه داد: با توجه به اینکه سال ۹۴ و با توجه به تحریم‌ها بالاترین سطح فشار مالی در کشور وجود داشت مردم با تمام توان خود از اهداف و آرمان‌های انقلاب و نظام با حضور پرشور در راهنمایی ۲۲ بهمن و حضور در انتخابات هفتم اسفند ماه مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ارادت خود به این نظام را نشان دادند.

وی خاطرنشان کرد: سرکشی از خانواده‌های شهدا، فقرا و یتیمان و پرهیز از برگزاری جلسات غیر ضروری باید مورد توجه قرار گیرد، همچنین رفع مشکلات استان باید در اولویت کاری تمامی دستگاه‌ها قرار گیرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.