امام جمعه اراک: قناعت راه‌ اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی است

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی،  آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک عصر امروز در نشست شورای اداری استان مرکزی که در سالن الغدیر استانداری مرکزی برگزار شد، با اشاره به نام‌گذاری سال ۹۵ به عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» گفت: مسأله اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری امسال باید جدی‌تر از سال‌های گذشته پیگیری شود.

 

تحقق اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی

آیت الله دری نجف آبادی با بیان این که تحقق اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بسیار مهم است، اظهار داشت: صرفه جویی، قناعت و مصرف بهینه در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل باید الگو و سرلوحه کار همه مردم جامعه قرار گیرد تا زمینه اشتغالزایی برای جوانان و رشد و پیشرفت فراهم شود.


عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که باید به مسأله صرفه‌جویی به عنوان بخش مهمی از تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی توجه شود، گفت: استان مرکزی در تمامی بخش‌ها و زمینه‌ها دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی است که با برنامه‌ریزی هدفمند و مدون و استفاده از این ظرفیت‌ها، اهداف اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری در این استان محقق خواهد شد

 

مصرف بهینه، وظیفه ای شرعی، ملی و ولایی

امام جمعه اراک افزود: در استان مرکزی تولید به معنای واقعی، ارتقاء و افزایش منابع سرمایه‌ای در استان باید مورد توجه قرار گیرد و همچنین آمار و ارقام نقدینگی صنایع بزرگ و کوچک در استان باید به صورت کامل و شفاف و به منظور نظارت مندرج و در دسترس باشد.

 

وی با بیان این که قناعت و مصرف بهینه نیز یکی از دیگر راه‌های اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی است، خاطرنشان کرد: مصرف بهینه به عنوان یک وظیفه شرعی، ملی و ولایی باید در تمامی بخش‌ها به ویژه دستگاه‌های اجرایی مدنظر قرار گیرد.

 

کاهش هزینه و افزایش درآمد

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به هزار میلیارد دلار تولید ناخالص ملی در سال گذشته و بیان این نکته که با توجه به پنج درصد رشد اقتصادی در نظر گرفته شده این نرخ باید ۵۰ میلیارد دلار در سال جاری افزایش پیدا کند، گفت: دو راهکار کاهش هزینه و افزایش درآمد را برای تحقق این امر باید مد نظر قرار دهیم.

 

امام جمعه اراک با بیان این که با راهکارهای موثر می‌توانیم هزار میلیارد دلار صرفه‌جویی در انرژی داشته باشیم، افزود: باید نگاه موثری به حوزه واردات داشته باشیم و در صورت امکان محصولات داخلی را جایگزین برخی محصولات وارداتی کنیم و به این طریق شاهد کاهش هزینه و افزایش درآمد باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه در ادامه با اشاره به هفته گرامیداشت مقام زن، گفت: تقویت بنیان خانواده و ایفای نقش پررنگ و موثر بانوان در نهاد خانواده باید اولویت نخست باشد و ایفای نقش اجتماعی در اولویت‌های بعدی قرار داده شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.