بازسازی عملیات بیت المقدس در اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، سرتیپ دوم پاسدار ‘محسن کریمی’ روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بازسازی عملیات بیت المقدس در قالب نمایشگاه دفاع مقدس از ۳۱ شهریور ماه جاری به مدت یک هفته در کیلومتر پنج محور اراک – هزاوه در تیپ ۷۱ روح الله اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: رزمندگان استان مرکزی در قالب هفت گردان رزمی و به صورت پراکنده در گردان های زره ای در هر چهار مرحله عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر حضور فعال داشته اند و بیش از ۳۰۰ نفر از آنها نیز در این عملیات به درجه رفیع شهادت رسیدند.

جانشین فرماندهی سپاه روح الله استان مرکزی اظهار کرد: این نمایشگاه از ۳۱ شهریورماه جاری همه روزه پذیرای مردم انقلابی و ولایتمدار است وسایل ایاب و ذهاب برای انتقال بازدیدکنندگان در ساعت ۱۵ در میدان شهدای این شهر مهیا است.

وی اظهار کرد: رزمایش نیروهای مسلح استان مرکزی نیز همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس در اراک برگزار می شود.

سردار کریمی بیان کرد: غبار روبی و عطرافشانی گلزارهای شهدای تمام مناطق استان ،برگزاری مسابقه های ورزشی با همکاری شهرداری اراک و اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی از دیگر برنامه های مهم در هفته گرامیداشت دفاع مقدس است.

وی بیان کرد: برگزاری ۲۰ یادواره شهدا در استان مرکزی و برپایی یادواره ۴۰۰ شهید اصناف ، آیین صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، نورافشانی شهر اراک از دیگر برنامه های این هفته است.

وی گفت: اعزام ۹۰۰ نفر از اقشار مختلف مردم به مناطق عملیاتی دفاع مقدس در قالب اردوهای راهیان نور، حضور گروه های درمانی به مناطق نقاط محروم، برگزاری صبحگاه های سراسری دانش آموزی در همه مدارس استان، دیدار با خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران، نشست صمیمی با خانواده های معظم شهدای عملیات بیت المقدس و یادواره شهدای کارگری در شرکت صنایع آذرآب از دیگر برنامه های سپاه روح الله در هفته گرامیداشت دفاع مقدس است.

وی بیان کرد: علاوه بر برنامه هایی که سپاه روح الله در نقاط مختلف استان مرکزی برگزار می کند یکصد برنامه نیز از سوی نهادها و موسسات دولتی و خصوصی این استان نیز برنامه ریزی شده است.

سردار کریمی اضافه کرد: نهادینه کردن فرهنگ دفاع مقدس و ارزش ها و آرمان های دینی و فرهنگی در جامعه رسالت مهم همه اقشار است و برای عملیاتی کردن این مهم باید همه دستگاه های دولتی و خصوصی دست در دست یکدیگر بدهند.

وی بیان کرد: رزمندگان ایران اسلامی هشت سال در مقابل رژیم بعثی عراق که مورد حمایت بیش از ۴۰ کشور قدرتمند جهان بود ایستادگی کردند و اجازه دست درازی به خاک پاک وطن را ندادند و ارج نهادن به جایگاه ایثار و شهادت در جامعه کوچکترین رسالتی است که امروز بر عهده همه طیف ها است.

جانشین فرماندهی سپاه روح الله استان مرکزی ادامه داد: تنها هدف دشمن از حمله به ایران،هراس از قدرت معنوی و فراگیر شدن انقلاب بود که به مدد شجاعت و بصیرت رزمندگان اسلام و لبیک آنها به ولایت فقیه هرگز این هدف شوم محقق نشد.

وی یادآوری کرد: ملت موحد و مومن ایران زمین توانستند با وجود تمام کمبودها و محدودیت ها و با اتکا به قدرت ایمان و روحیه شهادت طلبی خود در جنگ تحمیلی به پیروزی رسیده و توطئه دشمن را بی اثر کنند.

سردار کریمی خاطرنشان کرد: ملت ایران در جنگ تحمیلی با روحیه استکبار ستیزی درسی بزرگ به جهانیان دادند و هم اینک سایر کشورهای مسلمان و تحت ستم با الگوگیری از ایران بیداری اسلامی را با قوت پیش می برند.

وی عنوان کرد: ایران اسلامی در دوران پس از جنگ تحمیلی نیز همواره با توطئه های فرهنگی، اقتصادی و ترور شخصیت های علمی و نظامی مواجه بوده اما در سایه بیداری معنوی و پایبندی به ارزشهای دینی و انقلابی توانسته این هجمه ها را بی اثر کرده و هر روز بر اقتدار خود بیافراید.

۳۱ شهریور تا هفتم هر سال به عنوان هفته گرامیداشت دفاع مقدس نامگذاری شده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.