تأمین منابع پروژه‌های اراک نباید منتظر اعتبارات دولتی بماند

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در آیین بهره‌برداری از تقاطع غیر همسطح شهید سیاوش امیری اراک اظهار کرد: بودجه عمرانی دولت برای ساخت و تکمیل پروژه‌های شهر اراک بسیار کم است و باید برای سرعت بخشیدن به این مهم از طریق منابع داخلی ارگان‌ها و دستگاه‌های مربوطه اقدام کرد.

وی اختصاص اعتبار ۲۴۵ میلیارد ریال از تملک‌های انجام شده شهرداری اراک برای ساخت این پل را اقدامی ارزشمند برشمرد و تأکید کرد: برای تأمین منابع پروژه‌ها نباید منتظر اعتبارات دولتی بود و با تدبیر مناسب می‌توان هزینه آنها را از منابع داخلی دستگاه‌های اجرایی تامین کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: کارخانه‌ها و مراکز دولتی استان نیز نباید منتظر باشند تا اعتبارات به سمت آنها روانه شود و با جایگزینی راه‌حل‌های مناسب، بهینه‌سازی، تحقیقات و پژوهش می‌توانند هزینه‌ها را تأمین کرده و برای ساخت پروژه‌ها اختصاص دهند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی اظهار کرد: با توجه به بودجه کم و پایین بودن قیمت نفت برای سال آینده تنها ۱۰ تا ۲۰ درصد گشایش اقتصادی حاصل می‌شود، این در حالی است که توقعات برای رسیدن به وضعیت اقتصادی مناسب بسیار بالاست و دولت هم به این قبیل توقع‌ها دامن می‌زند.

وی با بیان اینکه هر پروژه برای ساخت باید به صورت خاص تعریف شده و گره‌گشا باشد، تصریح کرد: با طرح نقشه جامع می‌توان بسیاری پروژه‌ها را به سرانجام رسانید.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: اگر کمربندی شهرستان اراک به صورت رینگ با استفاده از ساز و کار‌های اصولی تکمیل شود می‌تواند عبور و مرور از غرب به شرق را تسهیل و از ازدحام جمعیت در مرکز شهر جلوگیری کند.

دری نجف‌آبادی با اشاره به لزوم کیفیت در ساخت پروژه‌ها بیان داشت: باید پیش از ساخت پروژه‌ها زوایای مربوط به آن از جمله مسیر‌های ورودی و خروجی حتماً سنجیده شود که در این زمینه جامع‌نگری در طرح‌های استانی و ملی نیاز است.

وی افزود: اگر اندک صرفه‌جویی در زندگی فردی و اجتماعی صورت بگیرد می‌توان کار‌های ماندگارتری انجام داد و در تحقق شعار «ما می‌توانیم» بیشتر از گذشته می‌توان تلاش کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی یادآور شد: در آستانه سال ۹۵ برگزاری انتخابات در شهرستان‌های اراک، خنداب و کمیجان و سایر شهرستان‌ها را در دستور کار داریم که امیدواریم با موفقیت و نتایج مثبتی همراه شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.