تشکیل شورای هماهنگی دانشجویان استان مرکزی در سال ۹۵

به گفته کارشناسان، این موضوع نه تنها در استان مرکزی بلکه در دانشگاه‌های سایر استان‌ها نیز به چشم می‌خورد و وجود مدیران غیربومی نیز حکایت از این عدم اتحاد در سطح استان‌ها دارد.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، مدیرعامل انجمن دانشجویان و فارغ‌التحصیلان اراک “ادفا” در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایرن (ایسنا) – منطقه مرکزی- از تشکیل شورای هماهنگی دانشجویان استان مرکزی در سال ۹۵ در راستای حل این مشکل خبر داد.

عادل حکمت گفت: متاسفانه بین دانشجویان دانشگاه‌ها ارتباط و تعامل قوی وجود ندارد و این یک نقطه ضعف به شمار می‌رود، همچنین دانشجویان هر دانشگاه خود را برتر از سایر دانشجویان می‌دانند که باعث القای نوعی دید نژادپرستانه در آنها می‌شود.

وی افزود: با توجه به وجود چنین مسائلی انجمن دانشجویان و فارغ‌التحصیلان اراک “ادفا” با هدف برقراری ارتباط بین دانشجویان دانشگاه‌های مختلف و ایجاد این هم‌افزایی تعامل، دوستی و صمیمیت بین آنها، همچنین مطالبه‌گری تاسیس شد.

حکمت تصریح کرد: شورای هماهنگی دانشجویان استان مرکزی نیز در سال جدید همگام با این اهداف و ایجاد دوستی و اتحاد بین دانشجویان که آینده سازان کشور هستند تشکیل خواهد شد تا با هم‌افزایی و نظارت هرچه بیشتر و کار تیمی، موجبات توسعه و پیشرفت و سازندگی کشور فراهم شود.

وی اعضای شورا را تمام فعالان کانون‌ها، شوراها و انجمن‌های علمی دانشگاه‌های استان مرکزی برشمرد که از هر کدام یک نفر به عنوان شورای مرکزی انتخاب خواهد شد، همچنین افرادی نیز به عنوان رئیس، دبیر و رابطین انتخاب خواهند شد.

مدیرعامل ادفا گفت: این اقدام همسو با فعالیت شورای هماهنگی دانشگاه‌های استان مرکزی است که طی آن مصوبات شورای دانشگاهیان توسط شورای دانشجویان و بالعکس پیگیری و هم‌افزایی حاصل خواهد شد.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم که این شورا در فصل بهار تشکیل شود مگر اینکه انتخابات دور دوم مجلس موجب تاخیر آن شود.

حکمت در ادامه در رابطه با برنامه‌های آتی شورای مذکور گفت: با تشکیل این شورا در سال ۹۵، ابتدا از دو دانشجوی فعال استان مرکزی به نام‌های زهرا فرجی و وحید آقاجانی که در سطح کشوری به موفقیت‌هایی دست پیدا کرده‌اند تقدیر و تشکر به عمل خواهد آمد.

وی با اشاره به برنامه‌های آتی ادفا اظهار کرد: همکاری در برگزاری همایش روانشناسی با رویکرد مثبت‌نگری که برگزارکننده اصلی آن موسسه ترنم سرزندگی پایدار است؛ برگزاری مراسم “هفته جهانی علم” برای بار دوم در هفت روز، برگزاری برنامه به مناسبت هفته آگاهی از مغز، نشست گفتمان جوانان و برگزاری سمینار برای دانشجویان برق و پرسنل شرکت توزیع و برق باختر با عنوان CHP یا تولید همزمان برق و حرارت از جمله اقداماتی است که در حال برنامه‌ریزی برای آنها هستیم.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.