سرگردانی ساکنان کوی علی‌ابن ابیطالب (ع) اراک برای دریافت سند

نماینده مردم اراک ، کمیجان و خندان در مجلس شورای اسلامی گفت: ساکنان کوی علی‌ابن ابیطالب(ع) اراک بیش از ۴۰ سال است که برای دریافت اسناد مالکیت خود سرگردان هستند و می‌طلبد وزارت راه و شهرسازی نسبت به این مهم همراهی بیشتری داشته باشد.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، «محمدحسن آصفری» روز پنجشنبه در نشست با علی اصغری مهرآبادی معاون وزیر راه و شهرسازی در اراک، افزود: سال ۹۲ چندین مرتبه برای ساماندهی زمین‌های شهرک حاشیه‌ای  علی ابن ابیطالب (ع)اراک به وزارت را و شهرسازی مراجعه شد و در همان زمان موافقت شد زمین‌ها به ساکنان این منطقه واگذار و اسناد مالکیت هم صادر شود و شهرداری در ساختن و مقاوم سازی همکاری کند.

وی ادامه داد: در همان سال مقرر شد کمیته‌ای متشکل از ثبت اسناد، شهرداری و راه شهرسازی تشکیل شود و مقدمات صدور استاد و زمین‌های کمتر از ۱۵۰ متر به قیمت کارشناسی ۴۰ سال پیش و بالای ۱۵۰ متر به قیمت روز به مردم واگذار شود اما تا کنون ۷۰۰ سند صادر و تنها ۶سند به دست مردم رسیده است.

آصفری افزود: ۲ هزار و ۷۰۰ نفر در اراک متقاضی طرح اقدام ملی مسکن هستند اما، قیمت زمینی که اداره کل اوقاف و امور خیریه برای این کار در نظر گرفته بسیار بالا است و باید در آن بازنگری شود.

وی اظهار داشت: منازل محله حاشیه‌ای باغ خلج(کوی سجادیه) اراک نیز از استحکام لازم برخوردار نیستند و با وقوع کوچکترین زلزله یک فاجعه انسانی در این منطقه اتفاق می‌افتد، بنابراین از وزارت راه و شهرسازی انتظار می‌رود نسبت به تخصیص اعتبارات لازم برای استانداردسازی و مقاوم سازی منازل این منطقه اقدام کند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خندان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: افراد زیادی در شهرستان‌های کمیجان و خنداب متقاضی طرح ملی مسکن هستند اما، تاکنون زمینی در این ۲ شهرستان برای اجرای این طرح اختصاص داده نشده که نیاز است در این خصوص نیز چاره‌اندیشی شود.

آصفری اضافه کرد: بسیاری از معلولان استان مرکزی علاوه بر تحمل رنج بیماری از نداشتن مسکن نیز در مضیقه هستند که نیاز برای حل مشکل مسکن این قشر نیز برنامه‌ریزی شود.

استان مرکزی ۱۲ شهرستان و یک میلیون ۴۴۰ هزار نفر جمعیت دارد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.