برگزاری همایش واگذارتصدی به تشکل های صنفی میراث فرهنگی دراراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی در این همایش گفت: هیات وزیران ۲۹ خرداد امسال در مصوبه ای به پیشنهاد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و در اجرای ماده ۲۴ قانون مدیریت خدمات کشوری، با واگذاری بخشی از تصدی گری های این سازمان، به بخش خصوصی موافقت کرد.

ˈمجتبی رضوانیˈ ادامه داد: بر اساس این مصوبه، مجوز ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه بندی و نرخ گذاری تاسیسات گردشگری و نظارت بر فعالیت آنها، مجوز تاسیس و نظارت بر فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی، سیاحتی و جهانگردی و همچنین صدور جواز تاسیس و پروانه تولید کارگاه های هنرهای سنتی و بازارچه های صنایع دستی از مصادیق امور تصدی است.

وی اضافه کرد: اکنون تشکل های متعدد و در عین حال موازی در حوزه گردشگری کشور فعال هستند که از جمله می توان به وجود انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی، انجمن صنفی سفر و گردشگری، جامعه هتل داران ایران و یا اتحادیه هتل ها و هتل آپارتمان ها اشاره کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی عنوان کرد: جامعه تورگردانان ایران، جامعه راهنمایان تور، اتحادیه سراسری صنایع دستی، اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان صنایع دستی از دیگر تشکل های فعال در این عرصه می باشند.

وی اظهار کرد: تشکل های صنفی باید طبق قانون از مرجع ذی ربط مجوز دریافت کنند وبر این اساس فقط تشکل هایی قانونی به حساب می آیند که مجوز خود را از نهادهایی چون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و یا وزارت صنعت، معدن و تجارت دریافت کرده باشند.

رضوانی توضیح داد: اتحادیه هایی که مجوزهای قانونی را از وزارت بازرگانی سابق دریافت کرده باشند، نیز، قانونی به حساب می آیند و طبق تعریف دستورالعمل ارایه شده، اتحادیه های هتل ها و هتل آپارتمان ها در استان های مختلف می توانند تصدی گری ها را از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: واگذاری تصدی گری باعث تسریع کار و کاهش بروکراسی، جذب بیشتر هنرمندان و رشد تولید صنایع دستی، رونق گردشگری و افزایش سرمایه گذاری خواهد شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.