۸۰ درصد تماس اورژانس اجتماعی استان مرکزی بحران های خانوادگی است

به گزارش مرکزی دیلی، ˈ آذردخت همتا ˈ روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تفاوت فرهنگ بین نسلی، ضعف آموزش، فقر اقتصادی، خلا عاطفی در محیط خانواده و اعتیاد والدین و فرزندان به مواد مخدر از رایج ترین عوامل ایجاد بحران های خانوادگی استان است.

وی گفت: بر مبنای نیازسنجی تقاضاهای مراکز اورژانس اجتماعی استان هم اینک تمرکز فعالیت های این بخش بر ارایه مشاوره های فردی و خانوادگی در حوزه های طلاق، همسرآزاری و کودک آزاری است.

وی ادامه داد: اورژانس اجتماعی با هدف کنترل و کاهش بحران های فردی، اجتماعی و خانوادگی توانمند سازی گروه های در معرض آسیب و آسیب دیده، ارایه خدمات تخصصی به آحاد جامعه و مداخله هدفمند در مهار بحران، اقدامات قضایی وپیشگیری از جرم تشکیل شده است.

وی افزود: خدمات تخصصی و روانشناسی درخصوص خودکشی، کودک آزاری کاهش طلاق، همسر آزاری ،دختران وپسران درمعرض آسیب از دیگر خدمات قابل ارایه توسط اورژانس اجتماعی است.

درحال حاضر پایگاه اورژانس اجتماعی در پنج شهرستان این استان دایر است و بهره گیری از نیروی انسانی و خودروهای ویژه مشغول خدمت رسانی به آسیب دیدگان هستند.

شماره تلفن ۱۲۳ نیز به صورت شبانه روزی ضمن ارائه هرگونه خدمات مشاوره ای با هدف مداخله در بحران با بهره گیری از پایگاه های سیار مرکز فوریتهای اجتماعی فعال است.

بهزیستی استان مرکزی ۸۵ هزار توانجو را به طور مستمر و غیر مستمر تحت پوشش خدمات حمایتی خود دارد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.