آیین روز جهانی ساعت زمین در اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری موج، این آیین های نمادین به همت استانداری مرکزی، میراث فرهنگی و موسسه زیست محیطی کیمیای سبز با همکاری پایگاه خبری اخبار زمین با هدف ترویج فرهنگ احترام به زمین و داشته های طبیعی ، توجه به استفاده معقول از انرژی ها و منابع پایه برگزار شد.
شرکت کنندگان در این آیین ها درحالی که لامپ های اماکن برگزاری را خاموش کرده بودند با شمع های روشن از ساعت ۲۰ و ۳۰ تا ۲۱ و ۳۰ دقیقه به حرمت زمین حضور داشتند.
فرماندار اراک در آیین روز ساعت زمین که با حضور جمعی از مسوولان اجرایی استان مرکزی برگزار شد گفت: پیوند عمیق تشکل های زیست محیطی با دستگاه های اجرایی در سالی که با نام دولت و ملت، همدلی و همزمانی نام گرفته، نقطه عطفی در فرهنگ سازی زیست محیطی و کاهش رفتارهای مخاطره آمیز بشری با طبیعت است.
حسین بختیاری افزود: اجرای برنامه مدیریت سبز در دستگاه های اجرایی، کاهش مصرف انرژی و بهینه سازی محیط در مهار آسیب ها موثر است و این مهم امسال باید با جدیت دنبال شود.
وی اظهار کرد: حفظ و احیای محیط زیست خواست و مطالبه مردم است و باید با اشاعه فرهنگ و اقدامات موثر بازدارنده، کاهش آسیب های زیست محیطی در سال جاری در دستور کار جدی قرار گیرد.
وی اظهار کرد: نگاه ویژه زیست محیطی سرمایه مهم کشور است و دولت یازدهم نیز در بدو فعالیت قسم زیست محیطی خورده و موضوعات این حوزه جزء اولویت های آن است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی نیز گفت: زمین سرمایه اصلی حیات است که پویایی و نشاط آن سلامت و سرزنده بودن چرخه اکولوژیکی را تضمین می کند.
سید محمد حسینی افزود: در قرن حاضر بشر خودخواهانه با اقدامات تخریبی به بهانه توسعه سلامت و توازن طبیعی زمین و منابع پایه حیات را به مخاطره انداخته و آسیب ها و تبعات آن به صورت بروز خشکسالی، طوفان های شن و ریزگرد، سیل و سایر بلایای طبیعی گریبان انسان و سایر جانداران را گرفته است.
وی گفت: هر انسان فهیم و هوشمند باید علاوه بر حفط و احیای محیط زیست و منابع طبیعی، سفیری برای تقویت پیوست های اجتماعی در ترمیم وضعیت ناگوار زیست محیطی باشد و اقدامات نمادینی چون روز ساعت زمین هشدار و تلنگری به جا در این خصوص است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی اظهار کرد: صرفه جویی در مصرف انرژی ها و منابع پایه و کمک به حفظ و ارتقای تنوع زیستی مساله ای است که باید در هر اقدام و هر لحظه حیات با فعالیت های بشری گره بخورد و رسالت اصحاب فرهنگ و نهادهای مردمی در این خصوص بسیار سنگین است.
آیین مادین ساعت زمین از سال ۲۰۰۷ پایه گذاری شده و همه کشورها هر ساله در چنین روزی در ساعت ۲۰ و ۳۰ تا ۲۱ و ۳۰ به وقت محلی با اجرای اقدامات نمادین احترام به زمین به عنوان مام حیات را گرامی می دارند.
برنامه نمادین روز ساعت زمین امسال در همین ساعت در هشتم فروردین به صورت همزمان در شهرهای تهران، ارومیه، اراک، قم، کرمان، اصفهان، شیراز، کرج، کرمانشاه، اهواز، رشت، زاهدان و تبریز برگزار شد.
خاموش کردن وسایل برقی غیرضروری نظیر لپ تاپ، گوشی تلفن همراه، رادیو و تلویزیون، انواع لامپ ها و خودروها و وسایل گرمایشی خانگی از جمله اقدامات نمادین در روز ساعت زمین است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.