رضایی: تخریب باور دینی جوانان؛ مهم‌ترین مأموریت شبکه‌های ماهواره‌ای

به گزارش مرکزی دیلی،محمدابراهیم رضایی، منتخب مردم خمین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، با اشاره به اینکه در مورد مسائل فرهنگی کمتر اقدام جدی صورت گرفته است، گفت: از آنجا که دشمنان ما از طریق جنگ نظامی نتوانستند به اهداف خود و تصرف ایران اسلامی دست پیدا کنند؛ لذا از طریق فرهنگ سعی دارند مردم را از نظام دلسرد کنند که این اقدام از طریق راه‌های رسانه‌ای و در ظاهری بسیار زیبا و فریبنده انجام می‌شود.

نفوذ شبکه‌های ماهواره‌ای؛ از بزرگ‌ترین مشکلات فرهنگی

وی افزود: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات فرهنگی کشور نفوذ شبکه‌های ماهواره‌ای به‌ویژه شبکه‌های فارسی زبان است؛ زیرا سریال‌های ماهواره‌ای باعث الگوبرداری و همانند‌سازی در بینندگان خود به‌ویژه نوجوانان و جوانان می‌شود.

رضایی برنامه‌‌سازی در شبکه‌های فارسی زبان را هدفمند عنوان کرد و ادامه داد: مهم‌ترین مأموریت سازندگان این برنامه‌ها تخریب باورهای دینی جوانان ایرانی است که تضعیف ایمان، ازهم پاشیدگی بنیان خانواده و نابود کردن اخلاق اسلامی را به‌دنبال دارد.

منتخب مردم خمین در خانه ملت گفت: ماهواره از ابزارهایی است که در قالب جنگ نرم به باورها، عقاید و آرمان‌های مسلمانان و مکتب تشیع حمله‌ور شده و قصد دارد با تولید و پخش برنامه‌های شبهه‌آفرین اساس این مکتب را در هم بریزد.

نقش صدا و سیما در دفاع از آرمان‌های انقلاب

وی با اشاره به نقش مهم و تأثیرگذار صدا و سیما در دفاع از آرمان‌های انقلاب، ادامه داد: این رسانه می‌تواند با برنامه‌سازی مطلوب و سرگرم‌کننده، تولید آثار خلاقانه و با تهاجم‌ ماهواره مقابله کند و با استفاده از نظر کارشناسان مجرب مخاطبان خود را از خطرات و تأثیرات منفی شبکه‌های ماهواره‌ای آگاه کند.

افزایش سطح آگاهی والدین درباره رسانه‌های جمعی

وی تصریح کرد: والدین باید احساس مسئولیت کنند و با افزایش سطح آگاهی خود درباره رسانه‌های جمعی از نظام خانواده و جوانان در مقابل امواج مخربی که قصد ورود به این نهاد مقدس را دارند صیانت کنند.

منتخب مردم خمین در مجلس اظهار کرد: یکی از بهترین و مؤثرترین راه‌های مقابله با اثرات منفی ماهواره توسعه فرهنگ اصیل اسلامی و قرآنی و ترویج فرهنگ عاشوراست؛ چراکه هویت نظام و مردم ما از این فرهنگ‌ها سرچشمه می‌گیرد و مهم‌ترین ترس دشمنان، نفوذ فرهنگ اسلامی در جهان است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.