تاکید استاندار مرکزی بر ضرورت تقویت همکاری بخش خصوصی و دولتی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، ˈ محمد حسین مقیمی ˈ روز یکشنبه در دومین نشست بخش خصوصی و دولتی افزود: با توجه صنعتی بودن استان مرکزی گردش پولی و مالی واحد های صنعتی در استان ضعیف است که تقویت این مهم منابع مالی برای این صنایع تا چهار برابر افزایش می دهد و موجب ارتقا این بخش می شود.

وی با بیان اینکه ارتباط بخش خصوصی و دولتی در استان مرکزی باید صمیمی تر شود ادامه داد: با انتقال حساب بخش خصوصی به داخل استان ارتباط صنایع و بانک ارتقا یافته و پرداخت تسهیلات توسط بانک ها به این بخش افزایش می یابد.

استاندار استان مرکزی گفت: واحدهای صنعتی تولید استان باید پیوند خود را با محیط بومی افزایش دهند و ضمن تقویت گردش مالی و موجب اشتغالزایی، افزایش در آمد و سرمایه برای استان شود.

مقیمی خاطر نشان کرد: اتحاد بخش خصوصی و دولت و حرکت این دو در مسیر درست و سالم، غلبه بر تحریم ها را آسانتر، و همه کسانی که درصدد فشار بر ایران هستند را پشیمان می کند.

وی میزان معوقات بخش صنعت در کشور را ۸۰۰ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: استان مرکزی با دو هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال کمترین معوقات را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

استاندار استان مرکزی افزود: ۹۷ درصد مشتریان بانک ها استان مرکزی از مشتریان خوش حساب هستند که بانک ها باید با این افراد همکاری بیشتر در گشایش ال سی های خارجی و تسهلات به بخش صنعت را داشته باشند.

رییس اتاق بازرگانی استان مرکزی در این نشست گفت: دومین نشست گفتگوی بخش خصوصی و دولتی در اراک بر اساس قانون بهبود فضای کسب کار با حضور بخش دولتی و هشت تشکل به نمایندگی از بخش اقتصادی و خصوصی تشکیل شد.

محمدرضا جعفری افزود: برای ارتقای بخش صنعت در استان مرکزی صنعتگران در این نشست تقاضای اعطای تسهیلات ارزان قیمت و اجرای صحیح گشایش ال سی های خارجی را از بانک ها داشتند.

وی ادامه داد: گشایش ال سی طبق مصوبه دولت با پیش پرداخت ۳۰ درصد و اختصاص خط ریلی اختصاصی برای بخش خصوصی از مصوبات این نشست بود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.