اجرا نمایش “نقل مجلس عاشقی” تلفیقی از تعزیه و تئاتر در فرهنگسرای آیینه اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرنگار مهر، این نمایش به نویسندگی ایمان ملکی پور و کارگردانی ایمان ملکی پور و سپیده ساری که از اول دی ماه آغاز شده است تا ششم دی در فرهنگسرای آئینه اراک اجرا می شود.

نویسنده و یکی از کارگردان این نمایش در گفتگو با خبرنگار مهر گفت:  اتفاقات این نمایش مذهبی در دو زمان مختلف به صورت موازی روی می دهد. یکی مربوط به سال ۶۱ هجری قمری و یکی در سال ۱۳۶۱ هجری شمسی رخ می دهد.

ایمان ملکی پور با بیان اینکه این نمایش روایت رشادت های انسان های آزاده است و  به شیوه نقالی با المان های صوتی و بصری روایت می شود.

این نمایش با محوریت دو واقعه عاشورا و دفاع مقدس

وی ادامه می دهد: این نمایش با محوریت دو واقعه عاشورا و دفاع مقدس به روایت وفاداری حضرت عباس(ع) در شب عاشورا و فردی به نام عباس در شب عملیات فتح‌المبین می‌پردازد.

ملکی پور با بیان اینکه داستان نمایش از تصمیم گیری جوانی به نام عباس است که در شب عملیات فتح المبین برای پاکسازی معبر مین در دوم فروردین سال ۱۳۶۱ آغاز می شود، افزود: روایت رشادت این جوان ۲۸ ساله و وفاداری او در عبور ا ز میدان مین با روایت رشادت حضرت عباس در سال ۶۱ هجری در فضایی موازی رقم می خورد.

وی افزود: این نمایش تلفیقی از تعزیه و تئاتر است و سعی شده روایت داستانی و شرح حال رشادت های رزمندگان اسلام و ۷۲ تن از یاران با وافای امام حسین در قاب تصویری به شیوه نقالی با نمادهای صوتی و بصری در آن آورده شود.

ملکی پور گفت: سید محمد میرطالبی به عنوان شبیه‌خوان و ایمان ملکی‌پور به عنوان بازیگر در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.