اجرای طرح محو بیسوادی با همکاری نهضت سوادآموزی در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی، حجت‌الاسلام مصطفی ذوالفقاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: با توجه به اینکه ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در نظر دارد با همکاری نهضت سواد‌آموزی در راستای ریشه کن کردن معضل بیسوادی از ظرفیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استفاده کند، این دبیرخانه بستر لازم را برای اجرای این طرح فراهم ساخته و آماده اجرای این طرح است.

وی تصریح کرد: این طرح به منظور محو بیسوادی در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال به اجرا در می‌آید که طی آن کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سراسر استان می‌توانند نسبت به شناسایی واجدین شرایط در محله خود اقدام کرده و با به کارگیری مربی نسبت به آموزش سواد به آنها اقدام کند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان مرکزی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های بسیار بالایی که در کانون‌های مساجد وجود دارد، هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد و به تعدادی که فرد بی‌سواد در منطقه وجود داشته باشد، مربی لازم برای آموزش‌های آنها تامین خواهد شد.

به گفته وی طبق تفاهم‌نامه منعقد شده بین کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و نهضت سواد آ‌موزی اداره آموزش و پرورش استان مقرر شد مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در قبال آموزش افراد بیسواد مبلغ پنج میلیون ریال برای هر نفر آموزش دیده حق‌الزحمه دریافت کنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.