ترافیک کلانشهر اراک در انتظار توجه مسئولان

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر، رفت و آمدها در مواقعی موجب ایجاد ترافیک در برخی نقاط شهر و ایجاد زحمت برای شهروندان و رانندگان می‌شود و نصب دوربین‌های شهری می تواند در حل گره ‌های ترافیکی نقش بسزایی داشته باشد.

علاوه‌بر آن، نصب این دوربین‌ها می‌تواند در پیشگیری از جرم موثر بوده و به پلیس در دستگیری مجرمان کمک کند.

اکنون پنج دوربین کنترل سرعت در نقاط حادثه خیز اراک چون کمربندجنوبی (پیچ چشمه موشک)، کمربند غربی (مجاور مدرسه تیزهوشان)، کمربند شمالی (پیچ ترمزد)، مجاور دانشگاه پیام‌نور اراک و بلوار آیت الله اراکی نصب شده است تا شاید از تخلفات کم کند و گامی برای ارتقاء فرهنگ ترافیک برداشته شود.

راه اندازی مدیریت دیجیتال حمل و نقل عمومی

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اراک در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه راه‌اندازی مرکز کنترل ترافیک مجهز به سیستم‌های روز در کلانشهر اراک، یکی از اولویت‌های کاری سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری اراک بود‌ه‌است، افزود: با نصب دوربین های مجهز در نقاط حادثه خیز چون تقاطع های سطح شهر و خطوط اتوبوسرانی، پلاک خوانی و حجم عبور خودروها، کنترل ترافیک و عبور از چراغ قرمز ثبت می شود.

ابوالفضل شالی بیگ بیان کرد: در سال ۹۱، پنح دوربین کنترل و نظارت سرعت در نقاط حادثه خیز شهر اراک نصب و مقرر شد مابقی تا پایان سال ۹۲ نصب شود که با تصمیم گیری جدید در خصوص احداث مرکز کنترل ترافیک مجهز در شهر، این مهم به تاخیر افتاد.

وی اظهار کرد: بنابر هماهنگ شدن سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری، این مهم به تعویق افتاد تا بالاخره این برنامه با مدیریت صحیح این دوربین ها به سیستم های روز و نوین مجهز شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اراک عنوان کرد: با توجه به تغییرات انجام شده در سطح خیابان های کلانشهر اراک، بازنگری برای نصب دوربین های کنترل سرعت توسط مشاوره و کارشناسان این حوزه انجام شد.

نصب دوربین های نفرشمار نظارتی در برخی مناطق اراک

شالی بگ با اشاره به آغاز عملیات راه اندازی مدیریت دیجیتال حمل و نقل عمومی درون شهری در آینده ای نزدیک، افزود: اکنون اجرای عملیات نصب دوربین های نفرشمار و نظارتی اتوبوس های حمل و نقل عمومی درون شهری و سرپناه های ایستگاه های اتوبوس، در برخی از نقاط شهر و چند دستگاه اتوبوس به عنوان نمونه آغاز شده است.

وی ادامه می‌دهد: نهایی شدن این پروژه به کنترل تردد ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری و تقسیم اتوبوس ها در سایر نقاط و در صورت نیاز اعزام به مسیرهایی که بر اثر تردد مسافر با مشکل مواجه شدند، منجر می شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اراک اظهار می‌کند: افزایش حجم ترافیک در معابر درون شهری و لزوم نظارت بر عملکرد خودروهای عمومی و شخصی در حال تردد، تایید کننده اهمیت ورود به سیستم های دیجیتال نظارتی در معبرهای شهر اراک است.

نصب شمارنده در داخل وسایل نقلیه عمومی

وی با بیان اینکه اجرای نصب شمارنده در داخل وسایل حمل و نقل عمومی در دستور کار قرار دارد، ادامه می‌دهد: این مهم پس از اتمام عملیات نصب، در انجام پروژه‌های آمارگیری برای دریافت بازخورد انتقال خطوط اتوبوسرانی در سطح شهر بسیار موثر است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی هم در گفتگو با خبرنگار مهر، در این باره گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی در راستای آرام‌سازی ترافیک و کاهش سرعت اتومبیل‌ها، سرعت کاه‌های را در سطح خیابان‌های شهر تعبیه کرده است.

سرهنگ ابوالفضل امیدی با بیان اینکه در بسیاری از خیابان‌ها سرعت‌کاه‌های غیر استاندارد وجود داشته و سبب مشکلاتی برای رانندگان می‌شد، اظهار کرد: طرح نظارت بر سرعت کاه ها و کاهش عرض و ارتفاع و اصلاح آن در اراک اجرا شد.

وی با تاکید بر اینکه بهترین روش برای کاهش سرعت اتومبیل ها در خیابان های عریض دوربین کنترل ترافیک است، ادامه داد: برخی خیابان ها توسط راهنمایی و رانندگی شناسایی و سرعت کاه هایی که رانندگان بتوانند با دنده ۲ از آن به راحتی عبور کنند، به اجرا درآمد.

امیدی بیان می کند: شهروندان می توانند پشنهادات خود را در این حوزه به شورای ترافیک واقع در فرمانداری اراک ارائه و پس از بررسی در شورای ترافیک استان اقدامات لازم انجام می شود.

البته به‌رغم اینکه این طرح مدتهاست در شهر آغاز شده ولی تغییر چندانی در عبور و مرور داخل شهری قابل رویت نیست و همچنان سیستم حمل و نقل عمومی اراک از نبود یک سیستم کارآمد قوی که بتواند نقص های کمبود خیابان و تقاطع را برطرف کند، رنج می برد.اک آغاز شده است. قرار است با این اقدام، رفت و آمدها کنترل و از حجم ترافیک کاسته شود.

ممکن است بپسندید...

۱ دیدگاه

  1. wa گفت:

    خدا باعث و بانی تعویض ایستگاههای اتوبوس را لعنت کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.