بازدید مدیر کل ارشاد استان مرکزی از شهر جدید امیرکبیر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی خواستار توجه جدی به ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی هنری در شهر جدید امیرکبیر شد و گفت: توجه به زیرساخت‌های فرهنگی و هنری شهرهای جدید جوانان را از هجوم ماهواره‌ها حفظ خواهد کرد.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، مصطفی مشایخی به همراه نماینده ویژه معاونت امور هنری وزارت ارشاد در بازدید از شهر جدید امیرکبیر توجه به آینده فرهنگی جوانان این شهر را امری مهم دانسته و گفت: رسالت و ماموریت مهمی نسبت به جامعه، انقلاب و هویت ملی دینی خود داریم، بنابراین اگر از ابتدا زیرساخت‌های فرهنگی در یک شهر خوب جانمایی نشود در آینده با مشکلات جدی روبه رو خواهیم بود.

وی با بیان اینکه شهرک‌هایی با چند هزار جمعیت در کشور ایجاد شده که هیچ مجموعه فرهنگی در آن دیده نشده است، گفت: از جمله عواملی که مردم جذب فرهنگ بیگانه می‌شوند این است که از ابتدا فکری برای زیرساخت‌های فرهنگی هنری یک شهر نمی‌کنند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی ضمن تاکید بر لزوم ایجاد جاذبه‌های فرهنگی هنری در شهر جدید امیرکبیر، اظهار کرد: ایجاد جاذبه‌های فرهنگی و هنری زمینه حضور مردم را در عرصه‌های مختلف برای مقابله با جنگ نرم آماده کرده و جوانان را در برابر هجوم ماهواره‌ها حفظ خواهد کرد.

وی جانمایی جهت احداث اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرهنگسرا و مجتمع فرهنگی هنری، پژوهشگاه و بازارچه فرهنگ و هنر، سالن نمایشگاه دائمی محصولات فرهنگی و هنری، سالن تئاتر شهر، دفتر خبرگزاری، دفتر موسسات قرآنی، پردیس سینمایی، نگارخانه، مسجد و کانون فرهنگی هنری مساجد، کتابخانه عمومی، مجتمع دیجیتال شهری و خانه دیجیتال را به عنوان اماکن فرهنگی پیشنهادی در شهر جدید امیرکبیر در حوزه وظایف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی عنوان کرد.

به گزارش ایسنا در ادامه رضا محمدی نماینده معاون فرهنگی وزارت ارشاد نیز اظهار کرد: در بسیاری از شهرهای قدیمی استان که بعد از انقلاب گسترش یافته‌اند، هنوز جایگاه‌های فرهنگی پیش‌بینی نشده است.

نماینده ویژه معاونت امور هنری وزارت ارشاد افزود: امیدوارم در شهر جدید امیرکبیر کاربری‌های فرهنگی هنری بر مبنای عظمت نام سردار بزرگ امیرکبیر باشد و در آینده‌ نزدیک تمام همایش‌ها و فستیوال‌های بین‌المللی در این شهر برگزار شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.